Wat doet Mediq: terugblik 2024 en vooruitblik 2025
Directorsvlog met Algemeen directeur Marcia Luijendijk
Eindejaarsvlog: terug- en vooruitblikken
Het einde van het jaar is altijd een moment van reflectie. Samen met jullie kijk ik terug op 2024 en vooruit naar wat 2025 ons gaat brengen.
2024, een jaar vol uitdagingen
De zorgsector stond in 2024 voor verschillende uitdagingen. We hebben met elkaar mooie stappen gezet op vier gebieden:
- De zorg betaalbaar en toegankelijk houden.
is het essentieel dat we zorg leveren wanneer en waar deze nodig is. Zorg die aansluit bij de behoefte van de patiënt, verspilling voorkomt en bijdraagt aan de betaalbaarheid van zorg. Om dit te realiseren, werken we nauw samen met zorgprofessionals, zorgorganisaties en verzekeraars. En met onze eigen merken, zoals Klinion en Absorin, bieden we hulpmiddelen van hoge kwaliteit tegen eerlijke prijzen.
Meer informatie over onze eigen merken
- Werkdruk verminderen
De zorgvraag groeit en wordt steeds complexer. Wanneer iemand een medisch hulpmiddel nodig heeft, bijvoorbeeld een slaapapneu apparaat, is het fijn als het goed geregeld is. Mediq biedt slimme zorgoplossingen waarmee we zorgprofessionals en patiënten ontzorgen.
- Er is een groeiende urgentie voor duurzaamheid.
We hebben stappen op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Door afval, transportuitstoot en energieverbruik te verminderen, maken we samen impact. Denk ook aan het verpakken met recyclebare materialen en duurzame producten uit ons Care to Care-assortiment.
Bekijk hier wat Mediq doet op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
- Kennis delen
Tenslotte kijk ik met veel plezier terug op alle events waar we onze kennis hebben gedeeld met patiënten, zorgprofessionals en onze medewerkers. Van sommige evenementen werd het hart extra warm: de succesvolle dag voor ouderen met onze vaste partner Stichting met je hart.
Wat gaan we doen 2025?
Ook in 2025 gaan we aan de slag om de zorg te verbeteren.
- We staan natuurlijk voor je klaar met deskundig advies. Zodat je altijd op ons kunt rekenen. Zo gaan we werken met vaste aanspreekpunten voor onze klanten in zorginstellingen. Ook gaan we zorgprofessionals bij elkaar brengen om te praten over hoe we de zorg samen kunnen verbeteren.
- We blijven eraan werken om onze dienstverlening en producten nog beter af te stemmen op wat onze klanten nodig hebben. Onze digitale portalen; het voorschrijfportaal, MedBIS en Mijn Mediq, maken bestellen snel en eenvoudig. Deze verbeteren we continu. In het bijzonder kijk ik uit de komst van nieuwe communicatiemogelijkheden binnen deze portalen om je nog beter van dienst te kunnen zijn.
- Ons Fulfillment Center in Bleiswijk blijft vernieuwen, zodat onze klanten kunnen rekenen op betrouwbare leveringen mét oog voor de betaalbaarheid van zorg. In een tijd van schaarste in middelen en personeel helpen wij de zorg administratieve tijd en kosten te besparen door te investeren in nieuwe mechanisaties en logistieke services op maat.
- We blijven ons inzetten voor de doelen van de Green Deal Duurzame Zorg 3.0. bijvoorbeeld aan milieuvriendelijkere opties en alternatieven. We blijven in gesprek met zorgorganisaties en zorgverzekeraars over hoe we de zorg samen kunnen verduurzamen.