Ontdek de voordelen van Mediq

Wij hebben meer dan 30 jaar kennis en ervaring in huis. Onze gespecialiseerde medewerkers denken met u en uw behandelaar mee over de beste oplossing voor uw situatie. Zo zorgen we bij Mediq dat u zich minder patiënt voelt. En meer mens.
  • Gespecialiseerde medewerkers die begrijpen wat u nodig heeft

  • Contracten met alle zorgverzekeraars

  • Eén online omgeving voor al uw zorgproducten

  • Klanten geven onze service een 8,6

  • Snel besteld en (thuis) bezorgd

Heeft uw behandelend arts u al aangemeld bij Mediq? Dan hoeft u zichzelf niet aan te melden. Wij ontvangen automatisch uw machtiging. Hierna nemen wij contact met u op om uw aanmelding af te ronden.

Bekijk de video

Snel en gemakkelijk bestellen via Mijn Mediq

Als klant van Mediq bestelt u zorgproducten snel en eenvoudig online via Mijn Mediq. Binnen uw persoonlijke account kunt u bestellingen volgen, productinformatie lezen, persoonlijke gegevens wijzigen en uw favoriete producten opslaan. Heeft u zich aangemeld? Dan krijgt u een e-mail voor het activeren van uw account. Daarna kunt u direct een bestelling plaatsen.

Zelf bestellen, snel in huis

  • 24 uur per dag snel een bestelling plaatsen, herhalen en volgen
  • Alle informatie over uw medische hulpmiddelen bij de hand
  • Wijzigen van uw geplande herhaalbestelling

Uitleg over uw zorgverzekering

Mediq heeft overeenkomsten met zorgverzekeraars. Hierdoor kunnen wij de kosten van uw materialen rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar declareren*. Hier heeft u dus geen omkijken naar. Wel is bij uw eerste bestelling een voorschrift van uw behandelend arts of verpleegkundige nodig.

De basisverzekering vergoedt de meeste medische hulpmiddelen (buiten het verplichte eigen risico). Als producten niet of gedeeltelijk vergoed worden, wordt dit bij het bestellen duidelijk aangegeven. Onze klantenservice adviseert u graag over alternatieven.

*met uitzondering van:

  • CZ Just Basic polis voor afvoerende, absorberende en stomamaterialen.
  • Nationale Nederlanden Zorg voordelig polis voor afvoerende, absorberende en stomamaterialen.
  • VGZ Bewuzt Basis verzekering voor absorberende materialen.
  • IZZ Basis verzekering - variant Bewuzt voor absorberende materialen.
  • Unive Zorg Select Polis voor absorberende materialen.
  • Alle tot de VGZ-groep behorende zorgverzekeraars (Univé, ZEKUR, ZEKUR natura, VGZ, VGZ Bewuzt, IZZ, MVJP, Zorgzaam, IZA, UMC) voor sondevoedingszorg en dieetpreparaten

Mediq voor stomazorg, incontinentiezorg of insulinepentherapie

Wilt u klant worden bij Mediq? Voor stomazorg, incontinentiezorg en insulinepentherapie voor diabetes kunt u zich direct aanmelden. Maakt u gebruik van een van de andere therapieën? Dan kan uw behandelaar u bij ons aanmelden.

Veelgestelde vragen

  • Hoe meld ik mij aan als klant bij Mediq?
    Meestal meldt uw huisarts of behandelaar u bij ons aan. Die stuurt ons een machtiging of autorisatie, waardoor we weten wat u nodig hebt. Kort na uw afspraak met uw zorgprofessional ontvangt u van ons een e-mail met een link waarmee u uw account kunt activeren. U kunt u voor diabetes-, stoma- of incontinentie hulpmiddelen ook zelf aanmelden als klant. Om uw declaraties voor u te kunnen afhandelen, vragen we u om de machtiging of autorisatie van uw huisarts of behandelaar. Als we uw gegevens hebben ontvangen, nemen we contact met u op.
  • Voor welke therapie kan ik mij aanmelden bij Mediq?
    Voor stoma- en incontinentiezorg en voor insulinepentherapie bij diabetes kunt u zich direct aanmelden bij Mediq. Voor andere zorggebieden, zoals insulinepomptherapie bij diabetes, luchtwegzorg en infuustherapie meldt uw behandelaar u aan bij Mediq. 
  • Heb ik een Mijn Mediq-account nodig om te bestellen?
    Ja, als klant van Mediq kunt u met een account voor Mijn Mediq online bestellingen plaatsen. De gegevens die u in Mijn Mediq invoert, gebruiken we om u over uw bestelling te informeren, om u te helpen als u vragen hebt en om declaraties voor u af te handelen. Bent u nog geen klant bij ons? Vul dan uw gegevens in om klant te worden. Daarna krijgt u een account voor Mijn Mediq.
  • Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?
    In Mijn Mediq kunt u het bezorgadres per bestelling aanpassen. Ook kunt u kiezen voor bezorging bij een PostNL-afhaallocatie bij u in de buurt. Hier kunt u uw pakket (laten) ophalen op het moment dat u het beste uitkomt.
  • Kan ik een e-mail ontvangen over de levering van mijn bestelling?
    Ja dat kan. Als uw e-mailadres bij ons bekend is, ontvangt u een dag voor de afgesproken dag van levering een bericht met het tijdsvak waarbinnen de bestelling wordt bezorgd.
Online bestellen via Mijn Mediq
Informatie en tips over uw aandoening en behandeling

Kenniscentrum

Hoe ziet het dagelijks leven met diabetes of een stoma eruit? Welke behandelingen zijn er voor slaapapneu, hoe ga ik om met incontinentie en hoe kan ik een wond zelf verzorgen? In ons Kenniscentrum vindt u alle informatie die u nodig heeft om goed met uw ziekte of chronische aandoening om te gaan en op úw manier te leven.  Zo voelt u zich minder patiënt. En meer mens.

vrouw met headset

Heeft u nog een vraag?

De medewerkers van Mediq staan voor u klaar met persoonlijke ondersteuning en antwoorden op al uw vragen. Of het nu gaat om uw bestelling, vergoeding van hulpmiddelen of informatie over onze producten, we helpen u graag verder. Voor snel antwoord kunt u onze veelgestelde vragen bekijken. Liever persoonlijk contact? Neem gerust contact met ons.