De voordelen van Mediq

Onze gespecialiseerde verpleegkundigen denken met u en uw behandelaar mee over de beste oplossing voor uw situatie. En doen er alles aan om u te helpen om zo zelfstandig en prettig mogelijk te leven, op de manier die bij u past. Zo zorgen we bij Mediq dat u zich minder patiënt voelt. En meer mens.
  • Gespecialiseerde medewerkers die begrijpen wat u nodig heeft

  • Persoonlijke zorg, service en informatie

  • Klanten geven onze service een 8,6

  • Meest complete assortiment zorgproducten

  • Snel besteld en (thuis) bezorgd

Hoe werkt het?

Wilt u klant worden bij Mediq? Meld u eenvoudig aan volgens deze stappen:

  1. Ga naar de aanmeldpagina
  2. Vul het formulier in. Dit kost u maar 2 minuten.
  3. Binnen uiterlijk 5 dagen neemt een van onze gespecialiseerde medewerkers contact met u op om de aanmelding compleet te maken.
  4. Wij regelen de rest, u hoeft niets meer te doen!

Er zijn voor een ander, is het mooiste wat er is

Al uw medische hulpmiddelen vergoed

Mediq heeft overeenkomsten met alle zorgverzekeraars. Hierdoor kunnen wij de kosten van uw materialen rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar declareren*. Hier heeft u dus geen omkijken naar. Wel is bij uw eerste bestelling een machtiging van uw behandelend arts of verpleegkundige nodig. De basisverzekering vergoedt de meeste medische hulpmiddelen (buiten het verplichte eigen risico). Als producten niet of gedeeltelijk vergoed worden, wordt dit bij het bestellen duidelijk aangegeven. Onze klantenservice adviseert u graag over alternatieven.
 

Restitutie-, natura- of budgetpolis?

U kunt zich op verschillende manieren verzekeren. Bij een restitutiepolis heeft u vrije zorgkeuze en kunt u zelf uw zorgverlener kiezen. Het kan zijn dat u de rekening voor uw medische hulpmiddelen eerst zelf moet betalen en daarna kunt indienen bij uw zorgverzekeraar. Bij een naturapolis kunt u alleen kiezen voor de zorgverleners waarmee uw zorgverzekeraar afspraken heeft gemaakt. Als u naar een niet-gecontracteerde zorgverlener gaat, moet u (een deel van) de kosten) waarschijnlijk zelf betalen. U kunt ook kiezen voor een combinatiepolis of een budgetpolis: een naturapolis waarbij bijvoorbeeld minder zorgaanbieders zijn gecontracteerd of vergoedingen lager zijn.

Vragen over uw persoonlijke situatie

Wilt u specifieke informatie over uw persoonlijke situatie of machtiging? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag.

Bestellen gaat heel eenvoudig

Online uw bestelling plaatsen, kan 24 uur per dag en is snel geregeld. Vanuit uw persoonlijke bestelkaart kunt u de vorige bestelling eenvoudig herhalen. Vervolgens houden we u via ‘Mijn Mediq’ en e-mail op de hoogte over de levering. Op www.mediq.nl/onlinebestellen leggen we stap voor stap uit hoe het werkt.

*m.u.v. CZ Natura Just (afvoerende, absorberende en stomamaterialen) en VGZ Bewuzt Basis verzekering, IZZ Basis verzekering, variant Bewuzt, Unive Zorg Select Polis (absorberende materialen)


Wilt u alles nog eens rustig nalezen?

Download dan onze flyer.

 

Veelgestelde vragen

  • Hoe word ik klant bij Mediq?
    Meestal meldt uw huisarts of behandelaar u bij ons aan. Die stuurt ons een machtiging of autorisatie, waardoor we weten wat u nodig hebt. Kort na uw afspraak met uw zorgprofessional ontvangt u van ons een e-mail met een link waarmee u uw account kunt activeren. U kunt u ook zelf aanmelden als klant. Om uw declaraties voor u te kunnen afhandelen, vragen we u om de machtiging of autorisatie van uw huisarts of behandelaar. Als we uw gegevens hebben ontvangen, nemen we contact met u op.
  • Waarom kiezen voor Mediq?
    Wij zijn er om u te helpen het uiterste uit uw leven te halen. Dit doen we onder andere door ervoor te zorgen dat u snel de juiste medische hulpmiddelen in huis hebt. Onze gespecialiseerde verpleegkundigen denken met u en uw behandelaar mee over de beste oplossing voor uw situatie. En we handelen de declaratie voor u af met uw zorgverzekeraar.
  • Heb ik een Mijn Mediq-account nodig om te bestellen?
    Ja, als klant van Mediq kunt u met een account voor Mijn Mediq online bestellingen plaatsen. De gegevens die u in Mijn Mediq invoert, gebruiken we om u over uw bestelling te informeren, om u te helpen als u vragen hebt en om declaraties voor u af te handelen. Bent u nog geen klant bij ons? Vul dan uw gegevens in om klant te worden. Daarna krijgt u een account voor Mijn Mediq.
  • Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?
    In Mijn Mediq kunt u het bezorgadres per bestelling aanpassen. Ook kunt u kiezen voor bezorging bij een PostNL-afhaallocatie bij u in de buurt. Hier kunt u uw pakket (laten) ophalen op het moment dat u het beste uitkomt.
  • Kan ik een e-mail ontvangen over de levering van mijn bestelling?
    Ja dat kan. Als uw e-mailadres bij ons bekend is, ontvangt u een dag voor de afgesproken dag van levering een bericht met het tijdsvak waarbinnen de bestelling wordt bezorgd.
Klantenservicemedewerker aan de telefoon

Liever persoonlijk contact?

Neem gerust telefonisch contact met ons op. We helpen u graag verder.