Ontdek de voordelen van Mediq
-
Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars
-
Onze klanten beoordelen ons gemiddeld met een 8+
-
Wij regelen alles rondom de vergoeding van uw materialen
-
Gespecialiseerde verpleegkundigen voor de juiste zorg aan huis
-
Eenvoudig online bestellen via Mijn Mediq
Bekijk de video
Direct aanmelden voor insulinepentherapie, stomazorg en incontinentiezorg
- Wilt u zich aanmelden bij Mediq? Voor stomazorg, incontinentiezorg en insulinepen-therapie bij diabetes kunt u zich eenvoudig en direct aanmelden. U vult het formulier binnen 2 minuten in. Wij regelen de rest.
- Gebruikt u een andere therapie? Dan regelt uw behandelaar de aanmelding voor u.
Snel en gemakkelijk bestellen via Mijn Mediq
Zelf bestellen, snel in huis
- 24 uur per dag snel een bestelling plaatsen, herhalen en volgen
- Alle informatie over uw medische hulpmiddelen bij de hand
- Wijzigen van uw geplande herhaalbestelling
Worden mijn medische hulpmiddelen vergoed door de zorgverzekering?
Ja, in de meeste gevallen wel. Mediq heeft contracten met vrijwel alle zorgverzekeraars*, waardoor wij de kosten van uw medische hulpmiddelen rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar kunnen declareren*. U hoeft hier dus niets voor te doen. Bij de eerste bestelling is altijd een voorschrift van de behandelend arts of verpleegkundige nodig.Bekijk de websites van zorgverzekeraars waarmee wij contracten hebben: Achmea, a.s.r., CZ, DSW, eno, Eucare, ONVZ, Menzis, VGZ, Zorg en Zekerheid.
*Er zijn uitzonderingen. Er zijn geen contracten voor:
CZ Just Basic: voor afvoerende, absorberende en stomamaterialen.
Nationale Nederlanden Zorg Voordelig: voor afvoerende, absorberende en stomamaterialen.
VGZ Bewuzt Basis: voor absorberende materialen.
IZZ Basis (variant Bewuzt): voor absorberende materialen.
Univé Zorg Select: voor absorberende materialen.
Voor sondevoeding en dieetpreparaten hebben wij geen contract met zorgverzekeraars die bij de VGZ-groep horen. Dit zijn:
Univé, ZEKUR, ZEKUR natura, VGZ, VGZ Bewuzt, IZZ, MVJP, Zorgzaam, IZA en UMC.
Veelgestelde vragen
-
Hoe meld ik mij aan als klant bij Mediq?Meestal meldt uw huisarts of behandelaar u bij ons aan. Die stuurt ons een machtiging of autorisatie, waardoor we weten wat u nodig hebt. Kort na uw afspraak met uw zorgprofessional ontvangt u van ons een e-mail met een link waarmee u uw account kunt activeren. U kunt u voor diabetes-, stoma- of incontinentie hulpmiddelen ook zelf aanmelden als klant. Om uw declaraties voor u te kunnen afhandelen, vragen we u om de machtiging of autorisatie van uw huisarts of behandelaar. Als we uw gegevens hebben ontvangen, nemen we contact met u op.
-
Voor welke therapie kan ik mij aanmelden bij Mediq?Voor stoma- en incontinentiezorg en voor insulinepentherapie bij diabetes kunt u zich direct aanmelden bij Mediq. Voor andere zorggebieden, zoals insulinepomptherapie bij diabetes, luchtwegzorg en infuustherapie meldt uw behandelaar u aan bij Mediq.
-
Heb ik een Mijn Mediq-account nodig om te bestellen?Ja, als klant van Mediq kunt u met een account voor Mijn Mediq online bestellingen plaatsen. De gegevens die u in Mijn Mediq invoert, gebruiken we om u over uw bestelling te informeren, om u te helpen als u vragen hebt en om declaraties voor u af te handelen. Bent u nog geen klant bij ons? Vul dan uw gegevens in om klant te worden. Daarna krijgt u een account voor Mijn Mediq.
-
Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?In Mijn Mediq kunt u het bezorgadres per bestelling aanpassen. Ook kunt u kiezen voor bezorging bij een PostNL-afhaallocatie bij u in de buurt. Hier kunt u uw pakket (laten) ophalen op het moment dat u het beste uitkomt.
-
Kan ik een e-mail ontvangen over de levering van mijn bestelling?Ja dat kan. Als uw e-mailadres bij ons bekend is, ontvangt u een dag voor de afgesproken dag van levering een bericht met het tijdsvak waarbinnen de bestelling wordt bezorgd.
-
Wat zijn de ervaringen van klanten van Mediq?Onze klanten zijn over het algemeen zeer tevreden met de service van Mediq. We bekijken altijd onze processen en optimaliseren deze waar mogelijk op basis van de feedback die we ontvangen in reviews. Op deze pagina leest u hier meer over.

Kenniscentrum
Hoe ziet het dagelijks leven met diabetes of een stoma eruit? Welke behandelingen zijn er voor slaapapneu, hoe ga ik om met incontinentie en hoe kan ik een wond zelf verzorgen? In ons Kenniscentrum vindt u alle informatie die u nodig heeft om goed met uw ziekte of chronische aandoening om te gaan en op úw manier te leven. Zo voelt u zich minder patiënt. En meer mens.

Heeft u nog een vraag?
De medewerkers van Mediq staan voor u klaar met persoonlijke ondersteuning en antwoorden op al uw vragen. Of het nu gaat om uw bestelling, vergoeding van hulpmiddelen of informatie over onze producten, we helpen u graag verder. Voor snel antwoord kunt u onze veelgestelde vragen bekijken. Liever persoonlijk contact? Neem gerust contact met ons.


