Mediq voor patiënten

Wij brengen zorg naar huis

meisje met diabetes aan het hiken

Uw medische hulpmiddelen bestellen

Via onze webshop bestelt u eenvoudig uw medische hulpmiddelen en serviceartikelen. Nadat u bent ingelogd ziet u precies welke producten uw zorgverzekeraar vergoedt en welke producten wij nog meer in ons assortiment hebben. Klik op de gewenste categorie om in te loggen en uw hulpmiddelen te bestellen. Heeft u vragen of bestelt u liever telefonisch, neem dan contact met ons op. De deskundige medewerkers van onze klantenservice staat u graag te woord.

  • We leveren ruim 100.000 pakketjes per maand aan huis

  • Contracten met alle zorgverzekeraars

  • Klanten beoordelen ons gemiddeld met een 8,5

Verpleegkundige geeft uitleg over de mobiele infuuspomp aan patient

Wat we verder voor u kunnen betekenen

We begrijpen dat ziekte of een chronische aandoening grote invloed op iemands leven heeft. Daarom maken we uw leven graag een beetje makkelijker. We leveren de beste kwaliteit hulpmiddelen voor diabetes, medische voeding, stomazorg, continentiezorg, luchtwegzorg, wondzorg en infuustherapie. Heeft u een vraag over hoe u uw hulpmiddelen of verzorgingsmaterialen het beste gebruikt? Onze gespecialiseerde verpleegkundigen geven u graag advies.

Veelgestelde vragen

Hoe word ik klant bij Mediq?

Meestal meldt uw huisarts of behandelaar u bij ons aan. Die stuurt ons een machtiging of autorisatie, waardoor we weten wat u nodig hebt. Kort na uw afspraak met uw zorgprofessional ontvangt u van ons een e-mail met een link waarmee u uw account kunt activeren. U kunt u ook zelf aanmelden als klant. Om uw declaraties voor u te kunnen afhandelen, vragen we u om de machtiging of autorisatie van uw huisarts of behandelaar. Als we uw gegevens hebben ontvangen, nemen we contact met u op.

Waarom kiezen voor Mediq?

Wij zijn er om u te helpen het uiterste uit uw leven te halen. Dit doen we onder andere door ervoor te zorgen dat u snel de juiste medische hulpmiddelen in huis hebt. Onze gespecialiseerde verpleegkundigen denken met u en uw behandelaar mee over de beste oplossing voor uw situatie. En we handelen de declaratie voor u af met uw zorgverzekeraar.

Heb ik een Mijn Mediq-account nodig om te bestellen?

Ja, als klant van Mediq kunt u met een account voor Mijn Mediq online bestellingen plaatsen. De gegevens die u in Mijn Mediq invoert, gebruiken we om u over uw bestelling te informeren, om u te helpen als u vragen hebt en om declaraties voor u af te handelen. Bent u nog geen klant bij ons? Vul dan uw gegevens in om klant te worden. Daarna krijgt u een account voor Mijn Mediq.

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?

In Mijn Mediq kunt u het bezorgadres per bestelling aanpassen. Ook kunt u kiezen voor bezorging bij een PostNL-afhaallocatie bij u in de buurt. Hier kunt u uw pakket (laten) ophalen op het moment dat u het beste uitkomt.

Kan ik een e-mail ontvangen over de levering van mijn bestelling?

Ja dat kan. Als uw e-mailadres bij ons bekend is, ontvangt u een dag voor de afgesproken dag van levering een bericht met het tijdsvak waarbinnen de bestelling wordt bezorgd.


Niet gevonden wat u zocht?

Staat uw vraag er niet bij? We hebben nog veel meer vragen en antwoorden voor u verzameld in onze Hulprubriek.