Wij helpen u graag

Wij geven graag antwoord op uw vragen over Mijn Mediq

Mijn Mediq, onze bestelomgeving op mediq.nl, is volledig vernieuwd. We begrijpen goed dat u mogelijk wat vragen hebt. We hebben daarom de meest gestelde vragen voor u op een rij gezet. U vindt hieronder overzichtelijk vragen en antwoorden over de eerste keer inloggen, bestellen en uw producten. Staat uw vraag er niet tussen of heeft u een vraag die niet kan wachten? We staan graag voor u klaar.

Vragen over de pilot

Wat kan ik van deze pilot verwachten?

Sinds de lancering van mediq.nl zijn Mediq Tefa, CombiCare en Direct Diabetes verder gegaan als één Mediq. Zodat wij samen mensen kunnen helpen om zo goed mogelijk om te gaan met een chronische aandoening of ernstige ziekte. Nu hebben we ook één webwinkel voor patiënten: Mijn Mediq. Tijdens de pilot monitoren wij hoe alles gaat en of de webwinkel optimaal werkt. We nodigen in fases een selecte groep klanten uit om te starten met bestellen via Mijn Mediq. Tijdens de pilot horen wij ook graag wat u van de nieuwe Mijn Mediq vindt, zodat we aanpassingen kunnen maken om uw bestelervaring te verbeteren. We hebben hiervoor een feedbackformulier klaargezet. U hoeft zich geen zorgen te maken over het plaatsen van een bestelling of de bezorging van uw order. U kunt blijven rekenen op de dienstverlening die u van ons gewend bent.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen door bovenin het scherm op ‘Inloggen’ te klikken. Op de inlogpagina vindt u een link naar ‘Wachtwoord vergeten?’. Vul hierna uw e-mailadres in en klik op verzenden. U ontvangt binnen enkele minuten een e-mail en klik hierin op ‘Stel een nieuw wachtwoord in’. U wordt doorverwezen naar de pagina waarin u een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Waar moet mijn wachtwoord aan voldoen?

Het wachtwoord moet voldoen aan de volgende eisen:

  • Minimaal één hoofdletter
  • Minimaal één kleine letter
  • Minimaal één speciaal teken (!”#$%&’0*+,-./:;?@[\]^_`{|}~)
  • Minimaal 8 tekens

Ik weet mijn e-mailadres en wachtwoord, maar kan niet inloggen.

U kunt het beste een nieuw wachtwoord aanvragen. Zie de vraag ‘Ik ben mijn wachtwoord vergeten’ hoe u dit kunt doen. Kunt u na het aanmaken van een nieuw wachtwoord nog steeds niet inloggen, neem dan contact met ons op.

Ik heb meerdere machtigingen en bestelde voorheen bij meerdere Mediq webshops. Hoe werkt dit nu?

U vindt vanaf nu al uw machtigingen en vergoede producten in één webshop. U hoeft voortaan dus nog maar één keer in te loggen om al uw producten te kunnen bestellen. Per product wordt aangegeven of deze vergoed wordt door uw zorgverzekeraar, op eigen rekening te bestellen is of wanneer bestellen niet mogelijk is.

Er is mij iets opgevallen tijdens het bestellen. Hoe kan ik mijn feedback delen?

Valt u iets op tijdens het bestellen? We horen dit graag van u. We hebben een feedbackformulier voor klaar gezet op onze website. Hier kunt u de dingen die u opvallen vermelden of vragen stellen. Voor een urgente vraag verwijzen we u naar 088 – 888 94 50. Geef aan dat u meedoet aan de pilot voor de nieuwe Mijn Mediq. Zo kunnen wij u direct helpen.

Vragen over bestellen

  • Hoe plaats ik een online bestelling?
    • Ga naar mediq.nl/mijn-mediq. Klik op de knop 'Inloggen' (deze knop is vindbaar in de rechterbovenhoek van de website). De gebruikersnaam is uw e-mailadres. Het wachtwoord heeft u zelf bedacht. Indien u uw gegevens kwijt bent kunt u uw inloggegevens opnieuw aanvragen. Inloggegevens opvragen.
    • Gebruik de zoekfunctie in de webshop om producten te zoeken en/of ga naar het gewenste zorggebied om uw producten te zoeken. Elk zorggebied heeft zijn eigen startknop op de startpagina van Mijn Mediq. Op de pagina van het gekozen zorggebied kunt u de lijst met producten stapsgewijs steeds specifieker maken. Dit kan door een keuze te maken via ‘Kies een productgroep’. Door gebruik te maken van filters kunt u de getoonde producten filteren om zo snel mogelijk de juiste producten te vinden.
    • Klik op de 'winkelwagen'-knop. In de winkelwagen kunt de inhoud van uw bestelling aanpassen.
    • Wilt u uw bestelling afronden? Doorloop nog de laatste twee stappen. Kies eerst een afleveradres en de bezorgopties. Daarna kunt u de bestelling controleren en plaatsen.
  • Welke gegevens heb ik nodig om in te loggen?
    U logt in met uw e-mailadres en wachtwoord. Bent u uw wachtwoord vergeten? U kunt deze eenvoudig opnieuw instellen via Wachtwoord vergeten?. Hoe dit werkt, vindt u bij de vraag ‘Ik ben mijn wachtwoord vergeten’.
  • Ik kan mijn producten niet bestellen. Wat is er aan de hand?
    Controleer eerst of u al ingelogd bent. Bent u al ingelogd, maar kunt u nog steeds niet bestellen? Dan kan het zijn dat de artikelen mogelijk niet binnen uw vergoede zorg vallen. U kunt alleen producten bestellen welke binnen de voorgeschreven machtiging van uw behandelend arts vallen. Deze worden vergoed door uw zorgverzekeraar. Is dit niet het geval en zijn het de artikelen die u normaal gesproken altijd bestelt? Neem dan direct contact op met onze klantenservice. Zij helpen u graag verder.
  • Kan ik mijn bestelhistorie nog wel terug zien van de oude website?
    Ja dit kan, we hebben uw gegevens overgezet naar uw nieuwe Mijn Mediq account. Wanneer u ingelogd bent, klikt u bovenin het menu op het pijltje naast uw naam. Er vouwt een menu uit met daarin de mogelijkheid om naar Bestellingen, Mijn productenlijst en Persoonlijke gegevens te gaan.
  • Hoe kan ik betalen wanneer ik producten op eigen rekening wil bestellen?
    Wanneer u producten op eigen rekening wilt bestellen, dan kunt u afrekenen via iDEAL. Betalen via iDEAL internetbankieren kan voor elke bank in Nederland. Wilt u weten hoe iDeal werkt? Ga dan naar www.ideal.nl/consumenten.
  • Hoe kan ik eerder bestelde producten opnieuw bestellen?
    Eerder bestelde producten toevoegen
    Als u inlogt, komt u terecht in uw persoonlijke omgeving. Klik rechtsboven in het Mijn Mediq menu op ‘Mijn productenlijst’ om naar uw persoonlijke productenlijst te gaan. In uw persoonlijke productenlijst ziet u alle producten die in het verleden door of voor u zijn besteld. Vul bij het gewenste artikel het gewenste aantal in. Vervolgens klikt u op de groene winkelwagen knop.

Vragen over uw producten

  • Ik kan mijn producten niet vinden.

    Manier 1
    U kunt gebruik maken van de zoekbalk bovenin het scherm. Typ in de zoekbalk de naam of het artikelnummer van het product waar u naar op zoek bent.

    Manier 2
    Bekijk de catalogus voor een overzicht van alle producten die beschikbaar zijn bij Mediq. De complete catalogus bestaat uit een aantal productgroepen die vallen onder één van de zorggebieden die u op de startpagina van Mijn Mediq ziet staan. Elk zorggebied heeft zijn eigen startknop. Op de pagina van het gekozen zorggebied kunt u de lijst met producten stapsgewijs steeds specifieker maken. Dit kan door een keuze te maken via ‘Kies een productgroep’. Bovenin de pagina vindt u altijd de productgroep waar u zich op dat moment bevindt. Ook kunt u hier altijd gemakkelijk terugkeren naar de groep waar u vandaan komt.

    Voorbeeld: Op de Mijn Mediq startpagina klikt u op de tegel ‘Continentiezorg’. Binnen het zorggebied continentiezorg kiest u voor de productgroep ‘Afvoerend’. Vervolgens klikt u op de productgroep ‘Eenmalige katheters’ en daarna op ‘Eenmalige katheters met opvangzak’.

    Manier 3
    Klik rechtsboven op ‘Mijn Mediq’ om het menu te openen. In het Mijn Mediq menu klikt u vervolgens op ‘Mijn productenlijst’. Op de pagina ‘Persoonlijke productenlijst’ ziet u een overzicht van alle producten die ooit door of voor u zijn besteld.

  • Ik zie niet alle producten staan welke ik voorheen wel zag.
    Alle beschikbare varianten van hetzelfde product worden weergegeven op één productpagina. Klik in de productpagina bij ‘Soorten’ op de pijl omlaag om de lijst met de varianten te openen. In de lijst ziet u bijvoorbeeld in welke maat het artikel wordt verkocht. Selecteer het gewenste artikel uit deze lijst om te bestellen.

    Hoe komt u op deze pagina? U klikt bijvoorbeeld op het product dat wordt getoond op de cataloguspagina, op de zoekresultatenpagina of in uw persoonlijke productenlijst.
  • Hoe zie ik welke artikelen worden vergoed?
    Wanneer u ingelogd bent, staat er per product of u deze vergoed krijgt, op eigen rekening kunt bestellen of wanneer bestellen niet mogelijk is.
  • Ik mis producten in mijn bestelhistorie. Waar kan ik deze vinden?
    Klik rechtsboven op ‘Mijn Mediq’ om het menu te openen. In het Mijn Mediq menu klikt u vervolgens op ‘Bestellingen’. Hier vindt u uw bestelhistorie. Is uw bestelhistorie leeg, neem dan contact met ons op via het feedbackformulier. Zo kunnen wij u helpen en de nieuwe webshop optimaliseren.
Staat uw vraag hier niet tussen?

U kunt uw feedback of opmerking aan ons doorgeven via het feedbackformulier. Zo helpt u ons Mijn Mediq te verbeteren en uw bestelervaring te optimaliseren.

Liever telefonisch contact? 
Of heeft u een urgente vraag? Wij staan voor u klaar via 088 – 888 94 50. Wanneer u aangeeft een vraag te hebben over de nieuwe Mijn Mediq webshop, dan wordt u naar de juiste klantenservice doorverwezen.