Waarom u voor Mediq kiest

Mediq helpt u om met uw incontinentie om te gaan en zo prettig mogelijk uw leven te leiden. Wij bieden u zorg op afstand, bijvoorbeeld door een Beeldzorg consult, of bezoeken u in uw thuissituatie. Bij Mediq hebben we contracten met alle zorgverzekeraars. En Pien, onze digitale continentie-collega, geeft u altijd een antwoord op uw vragen. Waar u ook bent. Zo krijgt u uw vrijheid weer terug.                                                                                                                                 

Bent u voorschrijver? Klik dan hier om uw patiënt aan te melden.
  • Klanten beoordelen onze service met een 8.5

  • Al meer dan 30 jaar ervaring in continentiezorg

  • Compleet assortiment en maatwerk mogelijk

  • Alle medische hulpmiddelen onder één dak

  • Snelle en complete levering, discreet aan huis bezorgt

Alles wat u nodig heeft

Er zijn veel hulpmiddelen beschikbaar die het leven met incontinentie vergemakkelijken.
Ook voor u is er altijd een passende oplossing. We leveren alle merken. Door ons uitgebreide assortiment kunnen we samen met u kijken welk materiaal het beste bij u en uw situatie past. 
Zo zorgen we ervoor dat u zich minder patiënt voelt en meer mens.

Onze medewerkers zijn er voor u

Via uw eigen Mijn Mediq omgeving kunt u eenvoudig online bestellen. Heeft u vragen of bestelt u liever telefonisch, neem dan contact met ons op via 088 - 888 94 50. De deskundige medewerkers van onze klantenservice staan u graag te woord.

Empathie maakt dat wij mensen willen helpen het beste uit hun leven te halen


Pien

Pien is de zorgoplossing die het leven makkelijker maakt voor mensen met incontinentie en hun ondersteuning door zorgprofessionals. Pien is een kennisbank die altijd beschikbaar is. Pien helpt bij alledaagse en bij ingewikkelde zaken. Op basis van de gebruikte continentiematerialen en de persoonlijke situatie van de patiënt geeft Pien informatie op maat. Bijvoorbeeld door relevante instructievideo’s en tips. Daarnaast is er een telefonische hulplijn.

Mediq heeft voor continentiezorg overeenkomsten met alle zorgverzekeraars

Vanaf januari 2021 heeft Mediq voor stoma- en continentiehulpmiddelen contracten met alle zorgverzekeraars, inclusief CZ. Dit heeft als voordeel dat we de kosten van de materialen rechtstreeks bij de zorgverzekeraar mogen declareren. Hier heeft u zelf dus geen omkijken naar en dat is wel zo prettig. Wel is bij uw eerste bestelling een machtiging van uw behandelend arts of stomaverpleegkundige nodig. De basisverzekering vergoedt de meeste medische hulpmiddelen (buiten het wettelijk verplichte eigen risico). Voor producten die de zorgverzekeraar niet vergoedt, ontvangt u van ons een rekening. Dit zal altijd duidelijk worden aangegeven door de medewerker van de klantenservice.

Veelgestelde vragen

Hoe word ik klant bij Mediq?

Aanmelden is heel eenvoudig. U kunt u zelf aanmelden als klant. Dat kan via dit formulier op onze website. Na uw aanmelding ontvangt u per e-mail een bevestiging. Binnen twee werkdagen nemen wij contact met u op om uw aanvraag af te ronden. Wij bezorgen thuis, regelen de vergoeding en helpen bij al uw vragen.

Waarom kiezen voor Mediq?

Wij zijn er om u te helpen het uiterste uit uw leven te halen. Dit doen we onder andere door ervoor te zorgen dat u snel de juiste medische hulpmiddelen in huis hebt. Onze gespecialiseerde verpleegkundigen denken met u en uw behandelaar mee over de beste oplossing voor uw situatie. Mediq regelt naast de bezorging ook de declaraties bij uw zorgverzekeraar. Zodat u er geen omkijken naar heeft.

Bezorgt Mediq de volgende werkdag?

Bij ons geldt normaliter: op werkdagen voor 17.00 uur besteld, is de volgende dag in huis. U kunt uw bestelling laten bezorgen op een dag naar keuze of laten afleveren bij een PostNL-afhaalpunt bij u in de buurt. PostNL bezorgt uw pakket van maandag tot en met zaterdag tussen 08.00 uur en 21.30 uur. Via de PostNL-app of via Track & Trace op onze website kunt u, binnen een tijdsvenster van 2 uur, zien hoe laat de bezorger komt. De avond voor bezorging ontvangt u ook een e-mail en/of SMS met het geplande tijdstip van afleveren. Zo hoeft u niet onnodig lang thuis te blijven.

Hoe worden de hulpmiddelen verpakt

Uw pakket met hulpmiddelen wordt discreet verpakt en in de meeste gevallen de volgende werkdag bij u thuis afgeleverd.

Heb ik een Mijn Mediq-account nodig om online te bestellen?

Ja, als klant van Mediq kunt u met een account voor Mijn Mediq online bestellingen plaatsen. De gegevens die u in Mijn Mediq invoert, gebruiken we om u over uw bestelling te informeren, om u te helpen als u vragen hebt en om declaraties voor u af te handelen. Online uw bestelling plaatsen kan 24 uur per dag en is eenvoudig en snel. Vanuit uw persoonlijke bestelkaart kunt u de vorige bestelling makkelijk herhalen. Bent u nog geen klant bij ons? Vul dan uw gegevens in om klant te worden. Daarna krijgt u een account voor Mijn Mediq.

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?

In Mijn Mediq kunt u het bezorgadres per bestelling aanpassen. Ook kunt u kiezen voor bezorging bij een PostNL-afhaallocatie bij u in de buurt. Hier kunt u uw pakket (laten) ophalen op het moment dat u het beste uitkomt.

Kan ik een e-mail ontvangen over de levering van mijn bestelling?

Ja dat kan. Als uw e-mailadres bij ons bekend is, ontvangt u een dag voor de afgesproken dag van levering een bericht met het tijdsvak waarbinnen de bestelling wordt bezorgd.