stoma moeder

Stomazorg van Mediq vergoed bij VGZ

Bent u klant bij Mathot en verzekerd bij VGZ voor uw stoma- of darmspoelmaterialen? Stap nu eenvoudig over naar Mediq. 

Waarom u voor Mediq kiest

Mediq helpt u om met uw stoma om te gaan en zo prettig mogelijk uw leven te leiden. Wij bieden u zorg op afstand, bijvoorbeeld door een Beeldzorg consult, of bezoeken u in uw thuissituatie. In het eerste jaar dat u klant bij ons wordt leveren wij u 2 steunbandages die onze coupeuses voor u perfect op maat maken. En met StomaRegie kan een stomadrager eenmaal thuis snel weer zijn eigen leven oppakken. Dat is wel zo prettig. 

  • Al meer dan 30 jaar ervaring in stomazorg

  • Compleet assortiment en maatwerk mogelijk

  • Contracten met alle zorgverzekeraars

  • Snelle en complete levering, discreet aan huis bezorgd

  • Onze klanten beoordelen ons gemiddeld met een 8,5

Bekijk onze video

 

Snel en gemakkelijk bestellen via Mijn Mediq

Als klant van Mediq bestelt u zorgproducten snel en eenvoudig online via Mijn Mediq. Binnen uw persoonlijke account kunt u bestellingen volgen, productinformatie lezen, persoonlijke gegevens wijzigen en uw favoriete producten opslaan. Heeft u zich aangemeld? Dan krijgt u een e-mail voor het activeren van uw account. Daarna kunt u direct een bestelling plaatsen.

Zelf bestellen, snel in huis

  • 24 uur per dag snel een bestelling plaatsen, herhalen en volgen
  • Alle informatie over uw medische hulpmiddelen bij de hand
  • Wijzigen van uw geplande herhaalbestelling

Mediq heeft overeenkomsten met alle zorgverzekeraars

Mediq heeft voor stoma- en continentiehulpmiddelen contracten met alle zorgverzekeraars, inclusief VGZ. Dit heeft als voordeel dat we de kosten van de materialen rechtstreeks bij de zorgverzekeraar mogen declareren. Hier heeft u zelf dus geen omkijken naar en dat is wel zo prettig. Wel is bij uw eerste bestelling een machtiging van uw behandelend arts of stomaverpleegkundige nodig. De basisverzekering vergoedt de meeste medische hulpmiddelen (buiten het wettelijk verplichte eigen risico). Voor producten die de zorgverzekeraar niet vergoedt, ontvangt u van ons een rekening. Dit zal altijd duidelijk worden aangegeven door de medewerker van de klantenservice of binnen uw online Mijn Mediq-omgeving.

Veelgestelde vragen

  • Hoe word ik klant bij Mediq?
    Aanmelden is heel eenvoudig. U kunt u zelf aanmelden als klant. Dat kan via dit formulier op onze website. Na uw aanmelding ontvangt u per e-mail een bevestiging. Binnen twee werkdagen nemen wij contact met u op om uw aanvraag af te ronden. Wij bezorgen thuis, regelen de vergoeding en helpen bij al uw vragen.
  • Waarom kiezen voor Mediq?
    Wij zijn er om u te helpen het uiterste uit uw leven te halen. Dit doen we onder andere door ervoor te zorgen dat u snel de juiste medische hulpmiddelen in huis hebt. Onze gespecialiseerde verpleegkundigen denken met u en uw behandelaar mee over de beste oplossing voor uw situatie. Mediq regelt naast de bezorging ook de declaraties bij uw zorgverzekeraar. Zodat u er geen omkijken naar heeft.
  • Bezorgt Mediq de volgende dag?
    Bij ons geldt normaliter: op werkdagen voor 17.00 uur besteld, is de volgende dag in huis. U kunt uw bestelling laten bezorgen op een dag naar keuze of laten afleveren bij een PostNL-afhaalpunt bij u in de buurt. PostNL bezorgt uw pakket van maandag tot en met zaterdag tussen 08.00 uur en 21.30 uur. Via de PostNL-app of via Track & Trace op onze website kunt u, binnen een tijdsvenster van 2 uur, zien hoe laat de bezorger komt. De avond voor bezorging ontvangt u ook een e-mail en/of SMS met het geplande tijdstip van afleveren. Zo hoeft u niet onnodig lang thuis te blijven.
  • Hoe worden de hulpmiddelen verpakt?
    Uw pakket met hulpmiddelen wordt discreet verpakt en in de meeste gevallen de volgende werkdag bij u thuis afgeleverd.
  • Heb ik een Mijn Mediq-account nodig om online te bestellen?
    Ja, als klant van Mediq kunt u met een account voor Mijn Mediq online bestellingen plaatsen. De gegevens die u in Mijn Mediq invoert, gebruiken we om u over uw bestelling te informeren, om u te helpen als u vragen hebt en om declaraties voor u af te handelen. Online uw bestelling plaatsen kan 24 uur per dag en is eenvoudig en snel. Vanuit uw persoonlijke bestelkaart kunt u de vorige bestelling makkelijk herhalen. Bent u nog geen klant bij ons? Vul dan uw gegevens in om klant te worden. Daarna krijgt u een account voor Mijn Mediq.
  • Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?
    In Mijn Mediq kunt u het bezorgadres per bestelling aanpassen. Ook kunt u kiezen voor bezorging bij een PostNL-afhaallocatie bij u in de buurt. Hier kunt u uw pakket (laten) ophalen op het moment dat u het beste uitkomt.
  • Kan ik een e-mail ontvangen over de levering van mijn bestelling?
    Ja dat kan. Als uw e-mailadres bij ons bekend is, ontvangt u een dag voor de afgesproken dag van levering een bericht met het tijdvak waarbinnen de bestelling wordt bezorgd.
Klantenservicemedewerker aan de telefoon

Heeft u nog een vraag?

Mediq biedt het meest complete assortiment zorgproducten en denkt mee over de beste oplossing voor uw situatie. Dat geeft rust en vertrouwen. Bij 'hulp' geven wij antwoord op veel vragen. Heeft u nog een vraag? Neem gerust contact met ons op. We helpen u graag verder.