Waarom u voor Mediq kiest 

Mediq ondersteunt mensen met diabetes in hun dagelijks leven met praktische tips of bijvoorbeeld eenvoudige leefstijlaanpassingen om zo prettig mogelijk te kunnen leven. Bij Mediq hebben we contracten met alle zorgverzekeraars. Met onze automatische kwartaalservice hoeft u niet meer na te denken over uw bestelling. En op onze website vind u altijd een antwoord op al uw vragen over bijvoorbeeld insulinepompen of sensortherapie. Waar u ook bent.  
  • Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars

  • Onze klanten beoordelen ons gemiddeld met een 8+

  • Compleet ontzorgd met onze Kwartaalservice

  • Wij regelen alles rondom de vergoeding van uw materialen

  • Gespecialiseerde verpleegkundigen voor de juiste zorg aan huis

Wilt u klant worden bij Mediq? We verwelkomen u graag als klant. Voor uw diabeteshulpmiddelen kunt u zich direct aanmelden. Om u van de insulinepomp of glucosesensoren te kunnen voorzien, of bij behandeling van zwangerschapsdiabetes, heeft u een machtiging nodig van uw behandelend arts. Uw behandelend arts kan u vervolgens naar Mediq verwijzen.

Bekijk onze video

 

Snel en gemakkelijk bestellen via Mijn Mediq

Als klant van Mediq bestelt u zorgproducten snel en eenvoudig online via Mijn Mediq. Binnen uw persoonlijke account kunt u bestellingen volgen, productinformatie lezen, persoonlijke gegevens wijzigen en uw favoriete producten opslaan. Heeft u zich aangemeld? Dan krijgt u een e-mail voor het activeren van uw account. Daarna kunt u direct een bestelling plaatsen.

Zelf bestellen, snel in huis

  • 24 uur per dag snel een bestelling plaatsen, herhalen en volgen
  • Alle informatie over uw medische hulpmiddelen bij de hand
  • Wijzigen van uw geplande herhaalbestelling
vrolijke man en vrouw met laptop in huiselijke setting

Mediq heeft overeenkomsten met alle zorgverzekeraars

Mediq heeft voor diabeteshulpmiddelen contracten met alle zorgverzekeraars, inclusief CZ. Dit heeft als voordeel dat we de kosten van de materialen rechtstreeks bij de zorgverzekeraar mogen declareren. Hier heeft u zelf dus geen omkijken naar en dat is wel zo prettig. Wel is bij uw eerste bestelling een machtiging van uw behandelend arts of diabetesverpleegkundige nodig. De basisverzekering vergoedt de meeste medische hulpmiddelen (buiten het wettelijk verplichte eigen risico). Voor producten die de zorgverzekeraar niet vergoedt, ontvangt u van ons een rekening. Dit zal altijd duidelijk worden aangegeven door de medewerker van de klantenservice of binnen uw online Mijn Mediq-omgeving. 

Veelgestelde vragen

  • Hoe word ik klant bij Mediq?
    Meestal meldt uw huisarts of behandelaar u bij ons aan. Die stuurt ons een machtiging of autorisatie, waardoor we weten wat u nodig hebt. Kort na uw afspraak met uw zorgprofessional ontvangt u van ons een e-mail met een link waarmee u uw account kunt activeren. U kunt u ook zelf aanmelden als klant. Om uw declaraties voor u te kunnen afhandelen, vragen we u om de machtiging of autorisatie van uw huisarts of behandelaar. Als we uw gegevens hebben ontvangen, nemen we contact met u op.
  • Waarom kiezen voor Mediq?
    Wij zijn er om u te helpen het uiterste uit uw leven te halen. Dit doen we onder andere door ervoor te zorgen dat u snel de juiste medische hulpmiddelen in huis hebt. Onze gespecialiseerde verpleegkundigen denken met u en uw behandelaar mee over de beste oplossing voor uw situatie. En we handelen de declaratie voor u af met uw zorgverzekeraar.
  • Heb ik een Mijn Mediq-account nodig om te bestellen?
    Ja, als klant van Mediq kunt u met een account voor Mijn Mediq online bestellingen plaatsen. De gegevens die u in Mijn Mediq invoert, gebruiken we om u over uw bestelling te informeren, om u te helpen als u vragen hebt en om declaraties voor u af te handelen. Bent u nog geen klant bij ons? Vul dan uw gegevens in om klant te worden. Daarna krijgt u een account voor Mijn Mediq.
  • Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?
    In Mijn Mediq kunt u het bezorgadres per bestelling aanpassen. Ook kunt u kiezen voor bezorging bij een PostNL-afhaallocatie bij u in de buurt. Hier kunt u uw pakket (laten) ophalen op het moment dat u het beste uitkomt.
  • Kan ik een e-mail ontvangen over de levering van mijn bestelling?
    Ja dat kan. Als uw e-mailadres bij ons bekend is, ontvangt u een dag voor levering een bericht met het tijdsvak waarbinnen de bestelling wordt bezorgd.
Dame noteert informatie over beweging, voeding en koolhydraten om inzicht te krijgen voor sensorbehandeling
Informatie, tips en adviezen op één plek

Diabetes Kenniscentrum

De behandeling van uw diabetes ligt voor een belangrijk deel in uw eigen handen. Om dit goed te kunnen doen, heeft u kennis over diabetes nodig. In het Diabetes Kenniscentrum vindt u uitgebreide en betrouwbare informatie. Mediq werkt samen met diabetesexperts die elk hun eigen aandachtsgebied hebben en u hier advies over geven. Daarnaast kunt u veel lezen over diabetes in Diactueel, ons lifestyle magazine. Naast verhalen van lotgenoten vindt u hier veel tips en handige weetjes.

vrouw met headset

Heeft u nog een vraag?

De medewerkers van Mediq staan voor u klaar met persoonlijke ondersteuning en antwoorden op al uw vragen. Of het nu gaat om uw bestelling, vergoeding van hulpmiddelen of informatie over onze producten, we helpen u graag verder. Voor snel antwoord kunt u onze veelgestelde vragen bekijken. Liever persoonlijk contact? Neem gerust contact met ons.