Veranderingen leveringsbeleid hulpmiddelen
In 2021 verandert er iets in de vergoeding van medische hulpmiddelen. Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen.
Voor de patiënt
Mediq heeft overeenkomsten met alle zorgverzekeraars en voldoet aan criteria zoals ondersteuning door BIG-geregistreerde verpleegkundigen en snel landelijk kunnen leveren. Bij ons kunt u naast bestellen van medische hulpmiddelen en serviceartikelen ook terecht voor informatie en instructie. Uw huisarts of behandelaar kan u eenvoudig aanmelden. Die stuurt ons een machtiging of autorisatie, zodat we weten wat u nodig hebt. Via uw persoonlijke ‘Mijn Mediq’-account kunt u uw hulpmiddelen bestellen en thuis laten bezorgen. Ook heeft u toegang tot onze klantenservice en gespecialiseerde verpleegkundigen. De declaratie bij uw zorgverzekeraar? Ook dat regelen we voor u, zodat u hier geen omkijken naar heeft.
Voor de huisarts
Via het online voorschrijfsysteem van Mediq vraagt u snel en soepel medische hulpmiddelen en serviceartikelen voor uw patiënt aan. In het voorschrijfsysteem vindt u alle medische hulpmiddelen en serviceartikelen overzichtelijk bijeen: één gebruiksvriendelijk portaal waar u gemakkelijk materialen voor diabetes-, incontinentie, stoma- en wondverzorging en medische voeding aanvraagt. Ook vindt u hier een compleet digitaal dossier van uw patiënt: met inzicht in de actuele status, machtigingsperiode en bestellingen.
Voor de apotheker
U wilt uw patiënten de beste persoonlijke zorg bieden. Mediq werkt graag met u samen om de continuïteit van de hulpmiddelenzorg te waarborgen. Zodat u als vaste gesprekspartner patiënten, voorschrijvers en (mantel)zorgverleners de kwaliteit kunt bieden die ze van u gewend zijn.