Informatie over uw levering

Bezorger overhandigt bestelling aan klant

Glucosesensoren ontvangen via Mediq

Glucosesensoren bestellen via Mediq werkt heel eenvoudig. Wij leveren de glucosesensoren namelijk via de Kwartaalservice; de service waarmee u als klant van Mediq uw diabeteshulpmiddelen en medicatie elke drie maanden automatisch ontvangt. Uw eerste glucosesensor moet aangevraagd worden door uw diabetesbehandelaar met een aanvraag machtiging. Zodra we deze aanvraag binnen hebben, verwerken we deze en zorgen ervoor dat u de glucosesensoren elke drie maanden u thuis ontvangt. U hoeft hier zelf niets voor te doen. Zo heeft u uw diabeteshulpmiddelen, glucosesensoren, insuline en medicatie altijd op tijd in huis heeft. Wel zo makkelijk.

Wanneer ontvangt u de eerste glucosesensor?

Machtiging:

  • Samen met uw behandelaar bekijkt u of u in aanmerking komt voor sensortherapie.
  • Uw eerste glucosesensor wordt door uw diabetesbehandelaar aangevraagd door middel van een machtiging.
  • U ontvangt na 1 dag een uitnodiging per mail voor het aanmelden voor de Kwartaalservice. 

Bestelling:

  • De eerste bestelling wordt door uw behandelaar geplaatst bij Mediq.
  • Via de Kwartaalservice worden uw sensoren elk kwartaal automatisch geleverd.
  • Eventuele vervolgbestellingen die niet zijn opgenomen in uw kwartaalservice kunt u, op basis van de afgegeven machtiging, zelf plaatsen in uw Mijn Mediq omgeving.

Levering:

  • U ontvangt uw eerste levering de eerstvolgende werkdag na het plaatsen van de bestelling.
  • Elk kwartaal sturen we u een orderbevestigingsmail over uw kwartaalbestelling met diabeteshulpmiddelen, inclusief uw glucosesensoren.
  • U kunt tot uiterlijk twee dagen voor de geplande verzending uw bestelling aanpassen en zit dus nergens aan vast.

Inhoud eerste levering

Nieuwe klanten krijgen een volledige levering voor het eerste kwartaal (13 weken). Bestaande klanten, die al gebruik maken van de Kwartaalservice krijgen voldoende materiaal tot eerstvolgende Kwartaallevering. Als u vragen heeft over uw eerste levering of de aanvraag die uw behandelaar voor u heeft geplaatst kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
 
 
Man leest in zijn keuken documenten

Meer materiaal nodig dan vergoed?

De overheid bepaalt vanuit de zorgverzekeringswet hoeveel diabeteshulpmiddelen en glucosesensoren iemand met diabetes vergoed krijgt. Heeft u meer diabetesmateriaal nodig dan u standaard vergoed krijgt? Neem dan contact op met uw behandelaar. Uw behandelaar kan in overleg met u bepalen of het medisch noodzakelijk is om af te wijken van de standaardvergoeding. Hiervoor is wel een aanvullende machtiging nodig.  

Top 6 veelgestelde vragen over bestellen

  • Hoe kan ik medische hulpmiddelen bestellen bij Mediq?
    Bent u klant bij Mediq? Dan kunt u via 'Mijn Mediq' of telefonisch uw bestellingen plaatsen. De eerste bestelling wordt vaak geplaatst door uw zorgverlener.
  • Heb ik een Mijn Mediq-account nodig om te bestellen?
    Ja, als klant van Mediq kunt u met een account voor Mijn Mediq online bestellingen plaatsen. De gegevens die u in Mijn Mediq invoert, gebruiken we om u over uw bestelling te informeren, om u te helpen als u vragen hebt en om declaraties voor u af te handelen.

    Bent u nog geen klant bij ons? Voor glucosesensoren kan uw behandelaar u aanmelden bij Mediq. Zij kunnen dit online regelen. Voor overige diabeteshulpmiddelen kunt u direct klant bij ons worden. Vul dan uw gegevens in om klant te worden. Daarna krijgt u een account voor Mijn Mediq.
  • Kan ik tijdens het bestellen zien welke producten worden vergoed?
    Wanneer u bent ingelogd kunt u per productcategorie het filter ‘vergoed’ aanklikken. Dan ziet u alle producten die uw zorgverzekeraar vergoedt. Onder de andere filters vallen de producten die 'niet vergoed' worden en producten die u op 'eigen rekening' kunt bestellen. Daarnaast is op de productdetailpagina van elk product zichtbaar of het voor u wordt vergoed door uw zorgverzekeraar. Ook bij het bestellen staat in de winkelwagen per product aangegeven of het voor u wordt vergoed.
  • Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
    Op werkdagen voor 17.00 uur besteld? Dan kunt u uw pakket de volgende dag in huis hebben. PostNL bezorgt onze pakketten van maandag tot en met zaterdag tussen 08.00 uur en 21.30 uur. In het weekend geplaatste bestellingen ontvangt u op dinsdag. Zelf aangeven welke dag het beste uitkomt, kan ook.
  • Hoe weet ik hoe laat mijn bestelling aankomt?
    De avond voor bezorging hoort u via e-mail hoe laat de bezorger langskomt. Deze informatie is op de dag zelf beschikbaar in Mijn Mediq. Klik op ‘Onderweg’ en in de PostNL-app op ‘Volg uw pakket’. U kunt de Post NL-app hier downloaden om uw pakket te volgen.  
  • Kan ik een eerdere bestelling herhalen?
    Klik in Mijn Mediq op ‘Productlijst’ en ga naar ‘Bestelgeschiedenis’. Klik nu op de bestelling die u wilt herhalen en vul bij de gewenste producten het juiste aantal in. Klik daarna op ‘Toevoegen aan winkelwagen’. Voor veel productcategorieën kunt u binnen uw machtiging gebruikmaken van onze praktische herhaal- of kwartaalservice. Via Mijn Mediq kunt u deze service op ieder gewenst moment aanpassen of stoppen.
Hulp bij vragen

Wij hebben de belangrijkste vragen en antwoorden voor u verzameld op onze Veelgestelde vragenpagina.