Kwartaalservice inclusief insuline
Wilt u naast uw hulpmiddelen ook uw insuline en herhaalmedicatie ontvangen? Dan kunt u de Kwartaalservice uitbreiden. De Insuline Kwartaalservice is een compleet pakket van diabeteshulpmiddelen, insuline en herhaalmedicatie. Zo hoeft u geen bestellingen meer te plaatsen en grijpt u nooit meer mis. Ook de herhaalmedicatie van uw gezin kan in de service opgenomen worden.
Hoe werkt de Kwartaalservice?
U ontvangt uw diabeteshulpmiddelen, insuline en herhaalmedicatie vier keer per jaar in één totaalpakket bij u thuis. U hoeft zelf nergens meer aan te denken. Twee weken voor levering ontvangt u een herinneringsmail met uw bestelling. Bij wijzigingen neemt u contact op en passen we uw bestelling aan. Op de dag van levering ontvangt u van ons een sms-bericht waarin we aangeven wanneer we komen bezorgen. Kwartaalservice zonder insuline wordt geleverd via PostNL, hierbij krijgt u de dag voor levering een e-mail en/of SMS waarin staat in welk tijdsvenster het pakket wordt geleverd.Wat u verder kunt u verwachten van de Kwartaalservice:
- Compleet assortiment diabetes hulpmiddelen en insuline uit voorraad leverbaar.
- Volledig assortiment toebehoren voor insulinepompen.
- 4x per jaar een totaalpakket (gekoeld) bij u thuis afgeleverd zowel overdag, 's avonds of op zaterdag ('s avonds alleen bij bestelling van diabeteshulpmiddelen i.c.m. insuline).
- Optimale medicatiebewaking door een speciaal ingericht apotheekteam.
- Mediq declareert uw bestelling rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar, u ontvangt dus geen factuur.
- Actief in voorlichting en informatie via onze website.
- Iedere werkdag bereikbaar van 8.30 tot 17.30 via 088 - 888 94 50 of via onze Klantenservice.
Veelgestelde vragen
Kan ik wijzigingen aanbrengen in mijn Kwartaalservice?
Ja, het is mogelijk om een wijziging aan te brengen in uw Kwartaalservice. Neem hiervoor contact op met één van de medewerkers van de klantenservice via het telefoonnummer: 088 - 888 94 50.
Waarom moet ik formulieren invullen en ondertekenen?
Deze formulieren zijn toestemmingsformulieren. Met deze formulieren geeft u toestemming dat uw huidige apotheek, wij en Apotheek Direct Diabetes uw gegevens mogen gebruiken om ervoor te zorgen dat u de juiste insuline en hoeveelheid krijgt.
Kan ik mijn Kwartaalbestelling eerder ontvangen in verband met mijn vakantie?
Ja, in de meeste gevallen kan dat. Bespreek dit met één van de medewerkers van de klantenservice.
Wat moet ik doen als ik hulpmiddelen of insuline tekort kom tot de volgende leverdatum?
We proberen uw Kwartaalservice altijd zo met u af te stemmen, dat u voldoende in huis heeft. Mocht het toch voorkomen dat u te weinig heeft, dan kunt u altijd contact met ons opnemen voor een extra levering. In een noodsituatie met betrekking tot uw insuline, kunt u ook altijd nog terecht bij een andere apotheek. U heeft bij het instellen van de insulinelevering namelijk toestemmingsformulieren ingevuld waardoor het voor apotheken mogelijk is om te zien welke medicatie u gebruikt. Hiervoor maakt Mediq gebruik van het beveiligde LSP-netwerk.
Wat moet ik doen als ik een ander soort insuline ga gebruiken?
Indien u start met een ander soort insuline hebben we het originele recept van de nieuwe insuline nodig. Dan passen we uw Kwartaalservice hierop aan en ontvangt u vanaf dat moment de andere soort insuline.
Staat uw vraag er niet bij? We hebben nog veel meer vragen en antwoorden voor u verzameld in onze Hulprubriek.