Klant van Mediq bestelt online via zijn persoonlijke Mijn Mediq account

Zo werkt het

Wanneer u klant bent bij Mediq en een Mijn Mediq account heeft, dan kunt u inloggen op Mijn Mediq en kunt u op basis van de door uw voorschrijver afgegeven machtiging(en) bestellingen plaatsen. Binnen uw persoonlijke Mijn Mediq account kunt u daarnaast uw geplaatste bestellingen volgen, vindt u een overzicht van uw favoriete producten en uw bestelhistorie. Ook kunt u hier uw persoonlijke gegevens inzien en wijzigen. 

Ouder echtpaar gebruikt tablet om online te bestellen

Zelf bestellen, snel in huis

Klanten van Mediq kunnen eenvoudig online producten bestellen via Mijn Mediq. Wanneer u ingelogd bent, kunt u via de catalogus de gewenste hulpmiddelen vinden en bestellen. Daarnaast heeft u gelijk zicht op welke producten u wel of niet vergoed krijgt van uw zorgverzekeraar. Bestelt u op werkdagen voor 17.00 uur? Dan ontvangt u de bestelling de volgende dag in huis, zolang het product op voorraad is. Bent u al klant bij Mediq, maar heeft u nog geen account? Dan kunt u direct een account aanvragen.  

  • Eén online omgeving voor uw zorgproducten

  • Gemakkelijk bestellen en snel thuisbezorgd

  • Informatie over uw medische hulpmiddelen altijd bij de hand

Bezorger overhandigt bestelling aan klant

Nog geen klant, maar wel online bestellen?

Mediq heeft overeenkomsten met alle zorgverzekeraars. Hierdoor kunnen wij de kosten van uw materialen rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar declareren. Hier heeft u dus geen omkijken naar. Wel is bij uw eerste bestelling een machtiging van uw behandelend arts of verpleegkundige nodig. Om online te kunnen bestellen, is het dus nodig om eerst klant te worden van Mediq. Bent u nog geen klant bij Mediq? We hebben alle informatie voor u gebundeld.

Veelgestelde vragen

Wanneer ontvang ik mijn pakketje?

Als u op werkdagen voor 17.00 uur bestelt, heeft u het pakketje de volgende dag in huis. Bestelt u in het weekend, dan ontvangt u uw pakketje de eerstvolgende dinsdag.

 

Ik kan een product niet bestellen. Wat is er aan de hand?

U kunt alleen producten bestellen die passen binnen de machtiging(en) die uw arts of behandelaar heeft opgesteld. Als u een product niet in onze webshop kunt bestellen, dan valt dit waarschijnlijk buiten uw machtiging. Heeft u dit product wel nodig? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Kan ik tijdens het bestellen zien welke producten worden vergoed?

Per productcategorie kunt u het filter ‘vergoed’ aanklikken. Dan ziet u alle producten die uw zorgverzekeraar vergoedt. Onder de andere filters vallen de producten die 'niet vergoed' worden en producten die u op 'eigen rekening' kunt bestellen.


Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

We verwerken uw bestelling zo snel mogelijk. Vaak verzenden we het product meteen nadat we u een bevestiging hebben gestuurd. Als een product verzonden is, mogen we het meestal niet opnieuw gebruiken. Dit heeft te maken met veiligheidsrisico's en voorschriften. Daarom kunnen we uw bestelling niet meer wijzigen of annuleren.

Kan ik mijn bestelling terugsturen?

Om uw bestelling terug te sturen, heeft u een retourcode nodig. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze klantenservice.


Staat uw vraag er niet bij? We hebben nog veel meer vragen en antwoorden voor u verzameld in onze Hulprubriek.