Algemeen
We kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft over wat dit voor u gaat betekenen. We hebben een aantal veelgestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Zodra er iets wijzigt aan de situatie werken we deze pagina bij. Neem dus gerust over een tijdje weer een kijkje.
-
Wat is de reden van de overname?Door de overname van Mathot door Mediq, ook een specialist in stoma-, wond- en continentiezorg, zorgen wij er samen voor dat uw hulpmiddelenzorg ook in de toekomst goed geregeld is. Door als Mathot samen te gaan met Mediq, wordt niet alleen de continuïteit van zorg voor bestaande patiënten gewaarborgd, maar kan ook verdere kwaliteitsverbetering plaatsvinden zonder dat de kosten de pan uit rijzen. Nu, en in de toekomst.
-
Wat verandert er voor mij door de overname?De gegevens van Mathot klanten zijn opgenomen in het systeem van Mediq. Alle klanten voor wie dit van toepassing was, hebben hier een brief of e-mail over ontvangen met alle nodige informatie.
-
Weet mijn arts van de overname en weet hij/zij waar bestellingen/documenten naartoe moeten?Wij hebben uw behandeld arts of verpleegkundige over de overname geïnformeerd.
-
Kan ik via het online portaal van Mathot blijven bestellen?Het Mathot portaal is sinds 14 november niet meer actief. Alle oud-Mathot klanten hebben een mail ontvangen waarmee u uw account in Mijn Mediq, de online bestelomgeving van Mediq, kunt activeren.
-
Komt er nu een andere verpleegkundige/techneut bij mij langs?Vooralsnog houdt u dezelfde contactpersoon en kunt rekenen op de gebruikelijke dienstverlening. Als er iets veranderd aan deze situatie stellen wij u hier zo snel mogelijk van op de hoogte.
-
Wat gebeurt er met mijn gegevens? Wordt dit gedeeld met Mediq?
De klanten die overgegaan zijn naar Mediq, zijn van tevoren via mail of brief geïnformeerd door Mathot. Als u niet wilt dat uw gegevens gedeeld worden met Mediq, kunt u hier bezwaar tegen maken. Zodra uw gegevens zijn overgezet, mag u erop vertrouwen dat Mediq zorgvuldig met uw persoonsgegevens omgaat volgens de privacyverklaring van Mediq.
-
Wat als ik geen klant bij Mediq wil worden en mijn gegevens niet gedeeld mogen worden?
Zodra u in de groep zit die overgaat naar Mediq, laat Mathot u dat van tevoren via mail of brief weten. Als u niet wilt dat uw gegevens gedeeld worden met Mediq, kunt u hier bezwaar tegen maken. In de mail/brief staat vermeld hoe u dit kenbaar kunt maken. Belangrijk: als u besluit dat Mathot uw gegevens niet mag delen met Mediq, zult u op korte termijn zelf actief op zoek moeten gaan naar een andere leverancier voor uw hulpmiddelen.
Contact
-
Is Mediq na kantoortijd bereikbaar?Onze reguliere openingstijden zijn van 9.00 - 17.00. Bij noodgevallen buiten openingstijden kunt u gebruik maken van hetzelfde telefoonnummer. U krijgt dan via een bandje uitleg over wat we voor u kunnen betekenen.
-
Verandert het telefoonnummer of e-mailadres van Mathot?De telefoonnummers en e-mailadressen van Mathot zijn niet meer actief. Bij vragen staat de Mediq klantenservice voor u klaar. De contactgegevens van Mediq vindt u hier.
Bestellen
-
Kan ik via het online portaal van Mathot blijven bestellen?Het Mathot portaal is sinds 14 november niet meer actief. Alle oud-Mathot klanten hebben een mail ontvangen waarmee u uw account in Mijn Mediq, de online bestelomgeving van Mediq, kunt activeren.
-
Blijven dezelfde producten in het assortiment vanuit Mathot en Mediq?Mediq en Mathot bieden een vergelijkbaar productassortiment, op stoma-, wond- en continentiezorg. Mediq biedt daarnaast ook diabeteszorg, luchtwegzorg, infuustherapie, medische voeding en complexe wondzorg. Dit kan betekenen dat u straks al uw hulpmiddelen van één leverancier kunt ontvangen. Dat maakt het makkelijker voor u.
-
Hoe bestel ik wondzorgmaterialen bij Mediq?De wondzorgmaterialen worden bij Mediq voor u besteld door uw behandelaar en automatisch bij u thuisbezorgd. Dit hoeft u niet zelf te doen.
-
Ik kan niet meer inloggen in het bestelportaal van Mathot. Wat nu?U kunt waarschijnlijk niet meer inloggen, omdat uw gegevens worden overgezet naar Mediq. Mediq laat u via mail of brief weten, zodra u klant bij Mediq wordt. U ontvangt daarna een mail waarmee u uw account in Mijn Mediq, de online bestelomgeving, kunt activeren. Vanaf dit moment kunt u bij Mediq bestellen.
-
Ik ben al bekend bij Mediq en Mijn Mediq. Kan ik nu al mijn stoma- of contintentiematerialen via Mijn Mediq bestellen?Als u al klant bent bij Mediq voor een andere indicatie kunt u daar nog niet direct de hulpmiddelen bestellen die u via Mathot ontvangt. Dit kan pas zodra uw gegevens van Mathot zijn gekoppeld aan uw gegevens in Mijn Mediq. U ontvangt bericht van ons zodra uw gegevens worden overgezet. Tot die tijd kunt u gewoon bestellen bij Mathot zoals u gewend bent.
-
Kan ik nu ook bij Mediq bestellen?U kunt bij Mediq bestellen, zodra uw gegevens zijn overgezet naar het systeem van Mediq. Dit gebeurt niet in een keer voor alle klanten van Mathot, maar gefaseerd in een paar groepen. Hierdoor is er voldoende tijd om iedereen goed te ondersteunen bij de overgang. Zodra uw gegevens bij Mediq bekend zijn, wordt u klant van Mediq. U ontvangt van Mediq alle informatie om te zorgen dat daarna de bestelling en levering van uw medische hulpmiddelen via Mediq snel en soepel verloopt.
-
Kan ik voor mijn therapeutisch elastische kousen nog terecht bij Mathot?Ja, u kunt uw kousen gewoon via Mathot laten aanmeten en bestellen zoals u gewend bent. Uiteraard laten we het u op tijd weten als dit in de toekomst verandert en begeleiden wij u om de overgang eenvoudig en snel te laten verlopen.
Bezorging
-
Verandert er iets rondom leveringen en het transport vanuit Mathot?Nee, de levering, het vervoer en het retourbeleid voor de bestellingen die bij Mathot zijn gedaan, blijft gelijk. Zodra uw gegevens overgezet zijn naar Mediq en u uw bestellingen via Mediq geleverd krijgt, ontvangt u van Mediq informatie over de levering, het vervoer en het retourbeleid.
-
Hebben Mathot en Mediq dezelfde vervoerder voor het bezorgen van hulpmiddelen/medicatie?Nee, Mathot bezorgd via DHL. Zodra u klant bent bij Mediq, wordt uw pakket bezorgd door PostNL.
-
Waar moet ik mijn retour naar terug sturen?Zodra u klant bent bij Mediq en Mediq uw hulpmiddelen heeft bezorgd, dan is het retourbeleid van Mediq geldig.
Overig
-
Komt er een andere verpleegkundige/techneut bij mij langs?Nee, u houdt voorlopig dezelfde contactpersoon en kunt rekenen op de gebruikelijke dienstverlening.
Stel dan uw vraag via het contactformulier op onze website. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
