Mathot Medische Speciaalzaken onderdeel van Mediq

Vanaf 3 maart 2025 is Mathot Medische Speciaalzaken onderdeel geworden van Mediq.
Mathot en Mediq hebben hetzelfde doel: het leveren van uw medische hulpmiddelen en ondersteuning bij uw chronische ziekte of aandoening. We hebben allebei meer dan 125 jaar ervaring in hulpmiddelenzorg. Samen zorgen we ervoor dat uw hulpmiddelenzorg ook in de toekomst goed geregeld is.
We kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft over wat dit voor u gaat betekenen. We hebben een aantal veelgestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Zodra er iets wijzigt aan de situatie werken we deze pagina bij. Neem dus gerust over een tijdje weer een kijkje.
Algemeen
-
Wat is de reden van de overname?Door de overname van Mathot door Mediq, ook een specialist in stoma-, wond- en continentiezorg, zorgen wij er samen voor dat uw hulpmiddelenzorg ook in de toekomst goed geregeld is. Door als Mathot samen te gaan met Mediq, wordt niet alleen de continuïteit van zorg voor bestaande patiënten gewaarborgd, maar kan ook verdere kwaliteitsverbetering plaatsvinden zonder dat de kosten de pan uit rijzen. Nu, en in de toekomst.
-
Wat verandert er voor mij door de overname?Voor u verandert er op dit moment nog niks. Mediq en Mathot blijven voorlopig gebruik maken van de eigen systemen, portalen en logistieke services. De reguliere telefoonnummers en e-mailadressen van Mediq en Mathot blijven voorlopig bestaan. U kunt er dan ook onverminderd op rekenen dat onze medewerkers u terzijde staan op de manier die u gewend bent. Wij nemen contact met u op als er in de toekomst iets verandert en begeleiden u om dit proces eenvoudig en snel te laten verlopen. U hoeft op dit moment niets te doen.
-
Weet mijn arts van de overname en weet hij/zij waar bestellingen/documenten naartoe moeten?Wij informeren uw behandeld arts of verpleegkundige over de overname. Voorlopig kan hij/zij op dezelfde manier blijven bestellen en aanmelden via het portaal van Mathot.
-
Kan ik via het online portaal van Mathot blijven bestellen?Ja, u kunt gewoon via de portalen bestellen zoals u gewend bent. Uiteraard laten we het u op tijd weten als dit in de toekomst verandert en begeleiden wij u om de overgang eenvoudig en snel te laten verlopen.
-
Wat gebeurt er met mijn gegevens? Wordt dit gedeeld met Mediq?
Uw persoonsgegevens blijven beschermd volgens de privacyverklaring van Mathot.
Mediq neemt contact met u op als er in de toekomst iets verandert en begeleidt u om dit proces eenvoudig en snel te laten verlopen. U hoeft op dit moment niets te doen.
Contact
-
Verandert het telefoonnummer of e-mailadres van Mathot?Nee, de telefoonnummers en e-mailadressen van Mathot en Mediq blijven voorlopig bestaan. Als de contactgegevens in de toekomst veranderen, laten we dit u dit op tijd weten.
Bestellen
-
Kan ik via het online portaal van Mathot blijven bestellen?Ja, u kunt gewoon via de portalen bestellen zoals u gewend bent. Uiteraard laten we het u op tijd weten als dit in de toekomst verandert en begeleiden wij u om de overgang eenvoudig en snel te laten verlopen.
-
Blijven dezelfde producten in het assortiment vanuit Mathot en Mediq?Mediq en Mathot bieden een vergelijkbaar productassortiment, op stoma-, wond- en continentiezorg. Mediq biedt daarnaast ook diabeteszorg, luchtwegzorg, infuustherapie, medische voeding en complexe wondzorg. Dit kan betekenen dat u straks al uw hulpmiddelen van één leverancier kunt ontvangen. Dat maakt het makkelijker voor u.
-
Kan ik nu ook bij Mediq bestellen?U kunt voorlopig bij Mathot blijven bestellen zoals u gewend bent. Op het moment dat er voor u iets gaat veranderen, brengen we u zo snel mogelijk op de hoogte en begeleiden u bij de overgang.
-
Kan ik voor mijn therapeutisch elastische kousen nog terecht bij Mathot?Ja, u kunt uw kousen gewoon via Mathot laten aanmeten en bestellen zoals u gewend bent. Uiteraard laten we het u op tijd weten als dit in de toekomst verandert en begeleiden wij u om de overgang eenvoudig en snel te laten verlopen.
Bezorging
-
Verandert er iets rondom leveringen en het transport vanuit Mathot?Nee, de levering, het vervoer en het retourenbeleid verandert voorlopig niet.
Overig
-
Komt er een andere verpleegkundige/techneut bij mij langs?Nee, u houdt voorlopig dezelfde contactpersoon en kunt rekenen op de gebruikelijke dienstverlening.
-
Gaat mijn zorgprogramma door?U kunt rekenen op de dienstverlening en services vanuit Mathot zoals u gewend bent. Als hier iets in verandert, brengen wij u zo snel mogelijk op de hoogte.
Stel dan uw vraag via het contactformulier op onze website. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.