Drukte aan de lijn en online bestellen bij Mediq
Bestel eenvoudig online
Het is druk aan onze telefoonlijnen. We willen benadrukken dat u ook gebruik kunt maken van de handige online bestelmogelijkheden via Mijn Mediq. Op deze pagina leggen we uit hoe dat werkt en geven we antwoord op veelgestelde vragen. Wij streven ernaar om u zo goed mogelijk van dienst te zijn en willen u bedanken voor uw begrip en geduld.
Drukte aan de telefoon
We begrijpen dat u mogelijk vragen heeft en graag met ons in contact wilt komen. Door de toegenomen vraag en het hoge aantal telefoontjes duurt het momenteel langer voordat u een van onze medewerkers aan de lijn krijgt. We proberen iedereen zo goed mogelijk te helpen. Om ons hierbij te helpen vragen wij u zoveel mogelijk online te regelen, zoals online bestellen. Wilt u toch liever telefonisch contact, houd dan rekening met langere wachttijden.
Online bestellen via Mijn Mediq
Via Mijn Mediq kunt u op elk gewenst moment online bestellen. Via deze gebruiksvriendelijke online webshop kunt u eenvoudig uw bestelling plaatsen en beheren. Zo bespaart u tijd en heeft u snel toegang tot uw benodigde producten.
Veelgestelde vragen
Waarom is het druk?
De zorgsector kampt met verschillende uitdagingen, waar ook Mediq mee te maken heeft. Denk aan een tekort aan sommige medische hulpmiddelen of krapte op de arbeidsmarkt. Bij Mediq hebben we een hoge leveringsbetrouwbaarheid, maar ook wij hebben met de uitdagingen te maken en werken elke dag weer hard om hier oplossingen voor te bieden.In dit artikel vertelt Directeur Arjen Linders over de uitdagingen voor Mediq.
Zijn de levertijden nog hetzelfde?
Ja. Via onze webshop kunt u op elk gewenst moment uw bestelling doorgeven. Op werkdagen voor 17.00 uur besteld, is de volgende dag in huis. Daar verandert op dit moment niets aan. De langere wachttijden gelden alleen voor de telefonische dienstverlening. Bestelt u in het weekend, dan ontvangt u uw pakketje de eerstvolgende dinsdag. Rondom Pinksteren zijn er aangepaste levertijden. Bekijk het aangepaste bezorgschema hier.Waar blijft mijn bestelling?
In Mijn Mediq kunt u bij Bestellingen de voortgang van uw bestelling volgen. Is uw e-mailadres bij ons bekend, dan ontvangt u van PostNL een bericht wanneer uw bestelling bezorgt wordt. Via de mail of de PostNL-app. Wanneer u een account heeft van PostNL, dan kunt u in de app ook zien hoe laat uw bezorger bij u is.Ik heb vragen die ik telefonisch wil stellen. Wat kan ik het beste doen?
We begrijpen het heel goed dat bellen eenvoudig is en soms ook noodzakelijk. We willen iedereen goed en snel helpen. U kunt ons hierbij helpen door zoveel mogelijk online te doen. Op Mijn Mediq vindt u alle informatie over uw bestelgeschiedenis, informatie over uw bestelde producten in uw persoonlijke productenlijst, uw gegevens en informatie over uw machtiging(en). Heeft u een hulpvraag, kan dan eens op mediq.nl/hulp. Staat uw vraag hier niet tussen of wilt u ons telefonisch spreken, houdt dan rekening met een langere wachttijd.Ik kan een product niet bestellen. Wat is er aan de hand?
U kunt alleen producten bestellen die passen binnen de machtiging(en) die uw arts of behandelaar heeft opgesteld. Als u een product niet in onze webshop kunt bestellen, dan valt dit waarschijnlijk buiten uw machtiging. Heeft u dit product wel nodig? Neem dan contact op met onze klantenservice.Kan ik tijdens het bestellen zien welke producten worden vergoed?
Per productcategorie kunt u het filter ‘vergoed’ aanklikken. Dan ziet u alle producten die uw zorgverzekeraar vergoedt. Onder de andere filters vallen de producten die 'niet vergoed' worden en producten die u op 'eigen rekening' kunt bestellen.Vind online antwoord op uw vragen
Naast deze veelgestelde vragen bieden we ook een uitgebreide hulp-pagina aan. We raden u aan om deze pagina te raadplegen voordat u contact met ons opneemt. Hier vind u informatie over bestellen, leveringen en producten.