Verandering in medicatieverwerking voor de Insuline Kwartaalservice

Vrouwelijke apotheker behandelt aanvragen van Mediq medicatieservice
23 augustus
Mediq brengt een deel van de medicatieverwerking binnen de Insuline Kwartaalservice per 25 september onder bij Thuisapotheek. Deze nieuwe samenwerking is opgezet om de service naar een hoger niveau te kunnen brengen. De verandering wordt zorgvuldig voorbereid zodat de klanten en hun behandelaars er nauwelijks iets van merken. Mediq zal alle klanten die dit aangaat persoonlijk informeren. Ook zijn vanzelfsprekend goede afspraken over de bescherming van persoonsgegevens gemaakt.

Wat betekent deze verandering?

In de behandeling met de voorschrijvend arts verandert niets, wel zit er vanaf 25 september een ander etiket op de medicatie. Mediq draagt zorg voor de service die u van ons gewend bent en de gebruikelijke gecombineerde aflevering van bestellingen. Dit geldt ook voor de Insuline Kwartaalservice.

Hoe werkt de overstap?

Om de medicatie te mogen verwerken, vragen wij uw akkoord zodat Thuisapotheek uw nieuwe apotheker wordt voor de levering van uw medicatie voor de Insuline Kwartaalservice, in plaats van uw huidige apotheek APPO. Hierin heeft u een vrije keuze.

Tevens heeft Thuisapotheek specifiek omschreven persoonsgegevens nodig. Mediq zal de volgende gegevens op een beveiligde manier aan Thuisapotheek verstrekken:

  • Naam, adres en woonplaats
  • BSN en geboortedatum
  • De contactgegevens die bij ons bekend zijn
  • Naam zorgverzekeraar
  • Doorlopende (insuline)recepten die bij Mediq beschikbaar zijn

Wij hebben uw toestemming nodig om deze gegevens over te dragen. U kunt uw toestemming altijd weer intrekken.

Wij vragen uw akkoord

Wanneer het u aangaat wordt u door Mediq telefonisch, per brief of email benaderd om akkoord te geven dat Thuisapotheek uw nieuwe apotheker wordt voor de levering van de medicatie voor de Insuline Kwartaalservice, in plaats van de huidige apotheek APPO. Hierin heeft u een vrije keuze.

  • Bent u akkoord, dan worden de herhaalbestellingen namens u bij APPO stopgezet en neemt Thuisapotheek deze bestellingen over. Na akkoord stellen wij u nog één vraag over de verstrekking van persoonsgegevens.
  • Bent u niet akkoord, dan blijft Mediq uw hulpmiddelen leveren maar stopt de medicatielevering via Mediq. De medicatielevering zal via uw huidige apotheek APPO worden voortgezet. U kunt ook kiezen voor een andere apotheek bij u in de buurt. U ontvangt uw hulpmiddelen en medicatie dus niet meer in één levering.

Wilt u meer weten? Gaan naar mediq.nl/thuisapotheek voor antwoord op veelgestelde vragen.

Mediq brengt de verwerking van uw medicatie, na uw akkoord, onder bij een nieuwe apotheek, Thuisapotheek. Deze overstap wordt zorgvuldig voorbereid met goede afspraken over de continuïteit van uw medicatie en de bescherming van uw persoonsgegevens. De Insuline Kwartaalservice zoals u hem kent, wordt op dezelfde manier en volgens hetzelfde schema voortgezet. Zodat u zich geen zorgen hoeft te maken over uw voorraad en nooit misgrijpt. De medicatielevering kan ook via uw huidige apotheek APPO worden voortgezet. U kunt ook kiezen voor een andere apotheek bij u in de buurt. U ontvangt uw hulpmiddelen en medicatie dus niet meer in één levering.

Veel gestelde vragen

Actueel