Mediq introduceert spraakassistentie

28 augustus 2020
Spraakassistenten kunnen vragen beantwoorden en opdrachten uitvoeren. En ze zijn altijd en overal bereikbaar. Kan deze technologie extra gemak bieden aan gebruikers van hulpmiddelenzorg? Om hier alvast ervaring mee op te doen, is Mediq gestart met het inzetten van spraakassistentie voor klantcontact.

Uit onderzoek blijkt dat Nederlanders chatbots en spraakassistenten zeker waardevol achten voor klantbetrokkenheid en - ervaring. “Met de opkomst van Nederlandstalige spraakassistenten zoals de Google Assistent gaan onze klanten zich in de toekomst ongetwijfeld afvragen of zij zaken rond hun hulpmiddelenzorg met hun stem kunnen regelen. Daarom volgen we deze technologische ontwikkelingen op de voet”, vertelt Noëmie van Ommeren, User Experience specialist bij Mediq.

Okay Google, praat met Mediq

Heb je de Google app op jouw Android- of iOS-smartphone of een Google Home of Mini? Dan kan onze digitale assistent voortaan antwoord geven op eenvoudige spraakopdrachten. Zo’n gesprek start je als volgt: “Okay Google, praat met Mediq.” Vervolgens kun je opdrachten geven om te:

  • Horen wat Mediq doet
  • Ontdekken voor welke therapie- en klantgroepen Mediq er is
  • Vertellen waar jij onze digitale assistent voor zou willen inzetten

Probeer het zelf of deel je ideeën

Door de snelle ontwikkeling van deze technologie kunnen we de spraakassistentie desgewenst snel uitbreiden. Probeer de spraakassistent van Mediq zelf uit. En vertel ons je ideeën!