FAQ

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een overzicht van veelgestelde vragen over de overgang naar het klantsysteem van Mediq.
Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 0345-64 81 81. 


  • Mag ik telefonisch een order plaatsen?
    U kunt bij Mediq een order plaatsen via Mijn MedBIS of uw eigen bestelsysteem. Een order kan niet telefonisch geplaatst worden. Heeft u een vraag over uw bestelling of een product, dan adviseren wij u graag en kunt u uiteraard telefonisch contact met ons opnemen. 
  • Hoe weet ik of een product gecrediteerd is?

    Mediq stuurt u voor de betreffende producten een factuur met de titel: creditnota. 

  • Voor welk tijdvak moet ik een express order plaatsen?

    Een express levering moet uiterlijk om 14.59 uur in het systeem staan en wordt de volgende dag uitgeleverd. U kunt hiervoor de optie 'express levering' gebruiken in Mijn MedBIS of neem contact met ons. De kosten voor een express levering bedragen €25,-

  • Welke vervoerder levert mijn bestelling?
    Mediq werkt samen met vervoersbedrijf Jan de Rijk voor het afleveren van uw bestelling. Betreft het een zeer kleine order, zoals een nalevering of wilt u met spoed een product ontvangen buiten uw vaste leverdag, dan wordt uw bestelling als pakketzending afgeleverd door PostNL.
  • Hoe stuur ik een product retour?
    Soms gaat in de bestelling of levering van een bepaald product niet alles naar wens en wilt u een product retour sturen. Om de kwaliteit en veiligheid van onze producten te waarborgen, kan Mediq uw retour alleen in behandeling nemen als aan onze retourvoorwaarden wordt voldaan. Bekijk voor meer informatie onze retourvoorwaarden.
  • Waar kan ik terecht met mijn vragen over Mijn MedBIS?
    Heeft u een vraag over het gebruik van Mijn MedBIS, neem dan een kijkje bij de digitale Mijn MedBIS Coach. Deze coach geeft via handige filmpjes en instructies antwoord op tientallen gebruikersvragen. U vindt deze coach na de inlog op Mijn MedBIS. 
  • Hoe vind ik snel een product in Mijn MedBIS?
    U kunt op twee manieren zoeken in Mijn MedBIS. Weet u welk product u zoekt, toets dan de naam of het artikelnummer in de zoekbalk. Wilt u weten welke producten Mediq beschikbaar heeft binnen een bepaalde productcategorie, klik dan op de catalogus in Mijn MedBIs. Via filters kunt u aangeven waar een product aan moet voldoen. 
  • Welke besteleenheden hanteert Mediq?

    Bij Mediq kunt u bestellen per stuk (ST), binnendoos (BD) of omdoos (OD). Bestelt u digitaal via uw eigen bestelsysteem? Dan is het belangrijk dat u de afkorting van deze besteleenheid exact overneemt. Orders met aan andere afkorting of besteenheid worden automatisch omgezet naar een stuks bestelling. Indien het artikel geen stuksverpakking heeft, ontvangt u een binnendoos. 

X

Mediq.nl gebruikt cookies

Om de website van Mediq goed te laten werken en u de beste online ervaring te bieden, gebruiken we analytische en functionele cookies. Lees meer over het cookie beleid.


Doorgaan