Meer tijd voor de zorg met Mijn MedBIS
Minder gedoe, meer aandacht voor de patiënt
De werkdruk van zorgprofessionals is hoog. Elke extra taak betekent minder tijd en aandacht voor zorg. En minder aandacht voor mensen. Dat kan niet de bedoeling zijn. Toch is het inkopen van onze medische hulpmiddelen en producten in zorginstellingen en ziekenhuizen vaak een taak voor de zorgprofessional. “Zo sprak ik een verpleegkundige uit een zorginstelling die aangaf er nooit aan te komen haar werkdag op tijd af te ronden. Na het zorgen voor de bewoners, ligt er altijd nog wel administratief werk op haar te wachten. Best vervelend. Ik kan namelijk goed begrijpen dat mensen die kiezen om in de zorg te gaan werken, niet zitten te wachten op administratief gedoe.” – Frederique Sengers, E-business specialist bij Mediq
Slimmer bestellen bespaart uren
Daarom ontwikkelden wij Mijn MedBIS: een compleet bestel- en informatiesysteem dat inkopen snel en makkelijk maakt, zodat zorgprofessionals meer tijd hebben voor zorg en aandacht voor hun patiënten. Met een uitgebreide catalogus en slimme software helpen we inkopers hun weg te vinden door onze 26.000 medische producten. Mijn MedBIS geeft bijvoorbeeld besteladvies op basis van bestelhistorie, of bestelt automatisch nieuwe producten op basis van de voorraad en het verbruik per bewoner. In combinatie met onze bezorgservices helpt Mijn MedBIS zelfs om grote bestellingen in kleine pakketjes tot in de voorraadkast van elke bewoner of patiënt te krijgen.
“Automatisering kan een grote rol spelen om gemak, helderheid en overzicht te geven. Dit is dan ook exact waar Mijn MedBIS op is gebaseerd. Neem bijvoorbeeld de besteladvies module. Deze module biedt hulp bij het vullen van de digitale winkelmand door een automatisch besteladvies te bieden. Dit kan iemand op weekbasis soms wel uren aan tijd besparen.”
Meer mens
Mede dankzij Mijn MedBIS heeft de zorgprofessional veel meer tijd voor de dagelijkse zorg voor bewoners of patiënten. Want hoe efficiënter bestellingen en leveringen gaan, hoe minder last zorgprofessionals hebben van logistieke rompslomp.
“In de zorg is niets zo schaars als tijd. Door de slimme oplossingen in Mijn MedBIS hebben zorgverleners meer tijd om zich te richten op wat écht belangrijk is. Het verlenen van zorg. Zo krijgt een patiënt of bewoner de aandacht die hij verdient. Maar dat niet alleen. Ook maken we het werk voor de zorgverlener een stukje leuker. Hoe mooi is dat!?”
Er zijn voor een ander is het mooiste dat er is
Toch kun je soms niet de aandacht geven die iemand verdient, door bijvoorbeeld tijdgebrek. Of door iemands schaamte of angst. Daarom zoeken we samen naar kansen en oplossingen om klanten zich minder patiënt te laten voelen. En meer mens.