Meer tijd voor de zorg voor de bewoners
65+ bezorgdienst
Begripvolle bezorgers van 65 jaar of ouder
Zorgmedewerkers bestellen allerlei wondzorg-, luchtweg- en stomamaterialen bij Mediq voor de bewoners van verzorgingstehuizen. We bezorgen deze pakketjes natuurlijk tot aan de voordeur van het verzorgingstehuis, maar daarna moet alles nog in de juiste kasten van de bewoners worden gelegd. Dit kostte de zorgmedewerkers te veel kostbare tijd. Dat moest anders.“Zorgmedewerkers zeiden dat ze ’s ochtend eigenlijk bijna niet meer toekwamen aan de zorg. Ze zijn toch gauw 2 à 3 drie uur bezig om alle producten die ze bij ons aanvragen op de juiste plek te krijgen.” – Benjo Boogaers, Rayon Manager bij Mediq
Bijzondere bezorgers brengen alles op de juiste plek
Samen met Uitzendbureau 65plus startten we een bijzondere bezorgdienst met vaste, toegewijde bezorgers van 65 jaar of ouder. Deze bezorgers nemen de pakketjes aan van de chauffeur en brengen ze vervolgens rond in het verzorgingstehuis zelf. Ze komen niet binnen, maar bezorgen de pakketjes op naam tot aan de voordeur van de bewoner. Verpleegkundigen leggen het daarna in de kast. Zo bewaren ze de rust en verstoren ze geen privacy. Elke bezorger heeft zijn eigen locatie, omdat een vertrouwd gezicht fijn is voor de bewoners en de medewerkers. Binnen 2 a 3 uur ligt alles op zijn plek.
“We hebben gekozen voor 65-plussers omdat ze meer gemeen hebben met de mensen wonen en verblijven op een zorginstelling. Maar ook omdat ze die mensen het vertrouwen geven. En rustig aan zijn. En die rust ook creëren op de afdeling.” - Benjo
Meer mens
Met onze bezorging tot aan de voordeur zorgen we dat zorgprofessionals meer tijd hebben voor de zorg voor de bewoners. En dankzij uitzendbureau 65plus merken de bewoners zo min mogelijk van de pakketbezorging. De 65-plussers snappen de rust en regelmaat van een verzorgingstehuis en schrikken niet als een bewoner verward op hen reageert. Soms spreken de zorgprofessionals zelfs af dat de bezorgers even kloppen, omdat bewoners overprikkeld kunnen raken van de harde bel. Zo zorgen we dat klanten zich minder patiënt voelen. En meer mens.
“Mij raakt het nog steeds als je op een zorginstelling komt en de medewerkers en de bewoners hebben echt nog plezier in het leven. Dat raakt mij gewoon. Dat vind ik gewoon prettig. Dat is gewoon goed.” - Benjo
Er zijn voor een ander is het mooiste dat er is
Toch kun je soms niet de aandacht geven die iemand verdient, door bijvoorbeeld tijdgebrek. Of door iemands schaamte of angst. Daarom zoeken we samen naar kansen en oplossingen om klanten zich minder patiënt te laten voelen. En meer mens.