Mathot Medische Speciaalzaken onderdeel van Mediq

Vanaf 3 maart 2025 is Mathot Medische Speciaalzaken onderdeel geworden van Mediq.
Hiermee zetten wij een belangrijke stap om de continuïteit van zorg te blijven waarborgen in de nabije toekomst. We kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft over uw huidige samenwerking met Mathot en wat hieraan gaat veranderen. En wat dit voor uw patiënten gaat betekenen. We hebben een aantal veelgestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Deze pagina wordt continu bijgewerkt op basis van het actuele nieuws.
Algemeen
-
Wat is de reden van de overname?Door de overname van Mathot door Mediq, ook een specialist in stoma-, wond- en continentiezorg, zetten wij een belangrijke stap om de continuïteit van zorg te blijven waarborgen in de nabije toekomst. Kleinere bedrijven die medische hulpmiddelen en specialistische zorg aanbieden, hebben het zwaar, onder andere door de toenemende prijsdruk op de markt. De overname stelt ons in staat om schaalvoordelen beter te benutten, wat leidt tot efficiëntere en kosteneffectieve zorg. Daarbij kunnen we expertise uit de markt bundelen door de deskundige mensen van Mathot samen te voegen met het Mediq-team. In een toekomst waarin de zorgvraag toeneemt, kan ook verdere kwaliteitsverbetering plaatsvinden zonder dat de kosten de pan uit rijzen. Nu, en in de toekomst.
-
Wat verandert er door de overname voor mij als voorschrijver?Voor u, als klant van Mathot, verandert er op dit moment nog niet veel. Mediq en Mathot blijven voorlopig gebruik maken van dezelfde systemen, portalen en logistieke services. U kunt er dan ook onverminderd op rekenen dat onze medewerkers u terzijde staan op de manier die u van ons gewend bent. Op het moment dat er voor u iets gaat veranderen in uw bestelwijze of een wijziging van contactpersoon gaat plaatsvinden brengen we u zo snel mogelijk op de hoogte en ondersteunen u in dit proces
-
Wat verandert er door de overname voor mijn patiënten?Voor uw patiënt, die klant is van Mathot, verandert er op dit moment niets. Mediq en Mathot blijven voorlopig gebruik maken van dezelfde systemen, portalen en logistieke services. U kunt er dan ook onverminderd op rekenen dat onze medewerkers uw patiënt terzijde staan op de manier die ze van ons gewend zijn. Op het moment dat hierin iets gaat veranderen brengen we u en uw patiënt zo snel mogelijk op de hoogte en ondersteunen in dit proces.
Contact
-
Verandert het telefoonnummer of e-mailadres van Mathot?Nee, de telefoonnummers en e-mailadressen van Mathot en Mediq blijven voorlopig bestaan. Als de contactgegevens in de toekomst veranderen, laten we dit u dit op tijd weten.
-
Ik schrijf hulpmiddelen voor via Mathot. Krijg ik vanaf nu al een andere accountmanager en loopt mijn contact via Mediq?Nee, u houdt voorlopig dezelfde contactpersoon en kunt rekenen op de gebruikelijke dienstverlening.
Bestellen
-
Kan ik mijn patiënt nog steeds aanmelden en producten bestellen via het portaal van Mathot?Ja, het portaal van Mathot blijft beschikbaar zoals u gewend bent. Als dit in de toekomst wijzigt, dan informeren wij u tijdig.
-
Kan ik nu ook bij Mediq bestellen?U kunt voorlopig bij Mathot blijven bestellen zoals u gewend bent. Op het moment dat er voor u iets gaat veranderen, brengen we u zo snel mogelijk op de hoogte en ondersteunen u in dit proces. Wilt u nu al nieuwe patiënten aanmelden en bestellen bij Mediq? Wij nemen contact met u op zodra dit mogelijk is.
-
Verandert het assortiment vanuit Mediq en Mathot?Mediq en Mathot bieden hetzelfde productassortiment, op stoma-, wond- en continentiezorg. Mediq biedt daarnaast ook diabeteszorg, luchtwegzorg, infuustherapie, medische voeding en complexe wondzorg. Mathot biedt aanvullend compressietherapie.
Heeft u een vraag waar u het antwoord niet op kunt vinden?
Neem dan contact op met de voor u bekende accountmanager van Mediq of van Mathot.