Vrouw slaapt met CPAP-apparaat Dreamstation 2 van Philips

Wat kunt u verwachten

U kunt in oktober tot half november een telefoontje verwachten voor het maken van een omruilafspraak. We komen vervolgens bij u thuis langs om uw Dreamstation 1 om te ruilen voor de nieuwste Dreamstation 2. Tijdens de afspraak wordt uw nieuwe CPAP-apparaat klaar gemaakt voor gebruik en krijgt u een korte gebruiksinstructie. De therapiegegevens uit uw oude apparaat worden bij Mediq uitgelezen en gekoppeld aan uw dossier. Zo heeft uw behandeld arts inzicht in de laatste therapiegegevens.

Alle stappen uit het omruilprogramma voor u op een rij

  • MvB Medical belt u, uit naam van Mediq, om met u een omruilafspraak te maken.
  • Eén dag voor uw afspraak ontvangt u een herinnering per SMS.
  • Tijdens de afspraak wordt uw oude apparaat opgehaald en de nieuwe Dreamstation 2 klaargemaakt voor gebruik.
  • Mediq leest na terugkomst van uw oude apparaat uw SD-kaart uit en koppelt de ontvangen data aan uw dossier. Zo heeft uw behandelend arts inzicht in de laatste therapiegegevens. De medewerker van MvB Medical kan uw gegevens niet inzien.
  • U ontvangt tijdens het bezoek een korte instructie voor het gebruik van de Dreamstation 2 en een schoonmaakinstructie. Wilt u dit nog eens rustig terugkijken? We hebben hieronder de instructies voor u op een rij gezet. Daarnaast vindt u bij uw nieuwe Dreamstation 2 ook een gebruikershandleiding waarvan het achterste gedeelte de Nederlandse versie is.

Hoe werkt de Dreamstation 2?

De nieuwste Dreamstation 2 is een handzaam CPAP-apparaat en veilig in gebruik. Hij en valt niet binnen de veiligheidsmelding. De Dreamstation is gemakkelijk in gebruik met behulp van een touchscreenscherm. Daarnaast kan uw behandelend arts uw therapie met deze versie beter op afstand monitoren en eenvoudiger uitlezen. Hoe u hem kunt gebruiken wordt in de instructievideo hiernaast uitgelegd. In de ontvangen handleiding vindt u de beschrijving op pagina 16 tot 38. Of download de beknopte handleiding hieronder.

Wilt u hierna meer weten over de verschillende menu's en comfortfuncties? Bekijk dan deze instructievideo

Zo houdt u de Dreamstation 2 schoon

Nu u weet hoe de Dreamstation 2 werkt, bent u klaar voor de eerste nacht en de nachten die daarop volgen. Maar hoe onderhoud u de nieuwste Dreamstation 2 zodat u deze elke nacht weer met een gerust hart kunt gebruiken? Bekijk hier de schoonmaakinstructie.

In de ontvangen handleiding vindt u de informatie over reiniging en onderhoud op pagina 50 tot 55. 

Veelgestelde vragen

  • Wordt mijn apparaat gerepareerd of vervangen?
    Uw apparaat wordt vervangen door de nieuwste Philips Dreamstation 2.
  • Waarom ontvang ik weer een Philips apparaat?
    Philips heeft de Dreamstation 2 als vervangend product aan de leveranciers uitgeleverd.
  • Wie belt mij?
    U wordt gebeld door MvB Medical een specialistisch bedrijf die Mediq ingehuurd en getraind heeft om bij u het apparaat om te ruilen.
  • Wat kan ik verwachten van MvB Medical tijdens de omruilafspraak?
    MvB Medical verzorgt bij u thuis de omruiling. Ze nemen vanaf het oude apparaat de instellingen over en zorgen ervoor dat deze instellingen op het nieuwe apparaat, de Philips Dreamstation 2, weer ingesteld worden. Ze geven u uitleg over het gebruik van de nieuwe Philips Dreamstation 2, zodat u met een gerust gevoel uw nieuwe CPAP-apparaat kan gebruiken.
  • Wanneer word ik gebeld?
    We verwachten in oktober tot half november iedereen te bellen voor het maken van een afspraak. U wordt door MvB Medical gebeld, hiervoor hoeft u zelf niets te ondernemen.  
  • Kan ik mijn afspraak wijzigen?
    U kunt uw afspraak wijzigen. In dit geval kunt u gebruik maken van het terugbelverzoekformulier waarbij u de optie 'Vragen over mijn afspraak' dient te selecteren. Vervolgens zullen wij uw verzoek delen met MvB Medical die op hun beurt contact met u op zal nemen om een nieuwe afspraak met u in te plannen.
  • Ik ben gebeld, maar ik heb het telefoontje niet kunnen aannemen. Wat nu?
    MvB Medical heeft uw gegevens. U wordt teruggebeld zodat er een afspraak met u ingepland kan worden.
Liever persoonlijk contact?

We helpen u graag verder. Vraag eenvoudig een terugbelverzoek aan.