Klacht melden

Bij Mediq zijn we u graag van dienst

Klantenservicemedewerker aan de telefoon

Wij vinden het belangrijk dat u blindelings kunt vertrouwen op de kwaliteit en veiligheid van onze producten en diensten. Daarom werken we met een streng kwaliteitssysteem dat voldoet aan belangrijke ISO- en NEN certificeringen. Bent u niet tevreden over één van onze producten of diensten? Meldt uw klacht bij ons aan.

Hoe kan ik een klacht melden bij Mediq?

Het is belangrijk dat u een vervelende ervaring direct aan onze medewerker of de klantenservice meldt. Wij zijn er voor u en staan open voor een gesprek. Het kan zijn dat u dit moeilijk vindt of dat u vindt dat u niet naar behoren bent behandeld. Speciaal hiervoor hebben we binnen Mediq een klachtenfunctionaris als neutraal tussenpersoon. Met het contactformulier kunt u uw klacht of suggestie snel doorgeven. We nemen uw klacht in behandeling volgens de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).

Wat gebeurt er met mijn klacht?

Na ontvangst van uw klacht neemt onze klachtenfunctionaris zo snel mogelijk contact met u op. Hierbij kijken we of we samen tot een oplossing kunnen komen. U hoort meteen wat de vervolgstappen zijn. Ook registreren we de klacht en starten we een oorzaakonderzoek. Na afronding hiervan ontvangt u een gemotiveerde reactie. Klachten zijn belangrijke leermomenten voor ons die we zo veel mogelijk willen benutten om onze kwaliteit en de relatie met u te verbeteren.

Bent u niet tevreden over de klachtafhandeling?

Als de klacht door Mediq is gesloten, kan het zijn dat de klacht voor u nog niet voldoende is afgehandeld. Wilt u uw klacht door een externe partij laten oppakken? Dan kunt u zich wenden tot het Klachtenloket Zorg.

Logo Klachtenloket Zorg

Klachtenloket Zorg

Mediq maakt gebruik van het onafhankelijke Klachtenloket Zorg. Hier kunnen consumenten gratis terecht voor advies over vragen en voor contact met een onafhankelijke externe klachtenfunctionaris. Die bemiddelt tussen u en ons, zodat we samen alsnog een goede oplossing kunnen vinden. U bereikt het Klachtenloket Zorg door een e-mail te sturen of door het contactformulier in te vullen. Een medewerker van het Klachtenloket zal uw klacht in behandeling nemen en eventueel contact met u opnemen. Liever direct contact? U kunt ook bellen met 070 3105 392. De klachtenfunctionaris is neutraal en houdt het belang van beide partijen altijd in het oog. Ook heeft hij een geheimhoudingsplicht.

Logo Geschillencommissie

Geschillencommissie

Als het Klachtenloket Zorg uw klacht niet kan oplossen, dan kunt u zich als laatste stap tot de Geschillencommissie Zorg Algemeen wenden. Uw klacht wordt dan een geschil dat wordt beoordeeld door een onpartijdige, deskundige commissie. U ontvangt een bindende uitspraak waar u en wij zich aan moeten houden.